اخبار فرش ماشینی

نخ‌های استرچ را به عنوان نخ‌های POY وارد کشور می‌کنند

 

نخ‌های استرچ را به عنوان نخ‌های POY وارد کشور می‌کنند

نشست کمیته‌ی نخ استرچ انجمن صنایع نساجی ایران روز چهارشنبه مورخ ۱۴ اسفند ماه در محل ساختمان شماره ۲ انجمن با حضور برخی از تولیدکنندگان این بخش تشکیل شد.

یکی از مهم‌ترین مواردی که از سوی اعضای این کمیته مطرح شد، حجم بالای واردات نخ‌های استرچ به کشور بود که با قیمتی پایین‌تر از نخ‌های تولیدی داخل کشور به بازار وارد شده و قدرت رقابت تولیدکنندگان داخلی را کاهش داده است.

مهندس پیدایش‌فرد، رئیس کمیته نخ استرچ انجمن، ضمن تأیید این مطلب اظهار داشت که در حال حاضر سود بازرگانی واردات نخ های پلی‌استر تکسچره به کشور برابر با ۲۰ درصد و سود بازرگانی واردات نخ های POY و FDY برابر با ده درصد است و عده‌ای سودجو با اظهار ناصحیح، نخ‌های استرچ را به عنوان نخ‌های POY وارد کشور کرده و حقوق گمرکی کمتری برای آن پرداخت می‌کنند که نتیجه‌ی آن پایین‌تر آمدن قیمت فروش نخ‌های خارجی در بازار به نسبت نخ‌های داخلی می‌گردد.

وی اظهار داشت که این مشکل در حدود ۵ سال پیش نیز برای تولیدکنندگان داخلی به وجود آمده بود که با پیگیری انجمن و جریمه‌ی متخلفین واردکننده، موضوع مرتفع گردید و خواستار همکاری مجدد انجمن در این رابطه و جلوگیری از اظهار ناصحیح نخ‌های استرچ در گمرکات کشور شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×