اخبار نساجی

اصلاح ۱۵۰۰ ردیف تعرفه واردات از سال ۹۴

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۵۰۰ تعرفه اصلاحی واردات این هفته به دولت تقدیم می شود که با تصمیم دولت از ابتدای سال آینده اعمال شود و در مواردی که تعرفه بدون علت بالا بود آن را تعدیل کردیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدر ضا نعمت زاده پس از پایان جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: در ده ماهه امسال صادرات غیر نفتی ۲۲ درصد در مقایسه با سال گذشته رشد داشت و در بحث واردات نیز سعی کردیم با اعمال محدودیت هایی از تولید حمایت کنیم .

وی افزود : بر اساس ماده ۱۰۲ قانون  برنامه پنجم توسعه  واردات از طریق اعمال تعرفه های مناسب و ضوابط فنی امکان پذیر است بنابراین دولت به تنهایی نمی تواند منع واردات کند اما از لحاظ اعمال محدودیت ها همانطور که دولت سال گذشته تصویب کرد، واردات ده گروه کالایی که کمتر مورد نیاز است با دو برابر سود بازرگانی انجام میشود که خود مانعی برای ورود کالاست طوری که از کل واردات انجام شده ۲ تا ۳ درصد مربوط به واردات گروه ده کالایی بوده است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نعمت زاده در این حال گفت : شرایط اقتصادی جهان در چند ماه اخیر به علت  کاهش قیمت نفت موجب محدود شدن نیازهای کشورها بویژه کشورهای همسایه شده است از این رو با وجود آنکه می توانستیم رشد صادرات داشته باشیم به این امر موفق نشدیم.

نعمت زاده افزود: برخی از صنعتگران هراس دارند که واردات بیشتر برای تولید مشکل ایجاد کند که در این باره دو تصمیم را اتخاذ و به دولت ارائه کردیم، نخست آنکه  تعرفه ۱۵۰۰ ردیف کالایی از جمله آنکه  1500 تعرفه اصلاحی را این هفته به دولت تقدیم می کنیم که با تصمیم دولت از ابتدای سال آینده اعمال شود، همچنین در مواردی که تعرفه بدون علت بالا بود و منجر به  واردات غیر قانونی می شد آن را تعدیل کردیم.

وزیر صنعت تصریح کرد: تصمیم دوم این بود همانطور که برخی کالاها از سال گذشته بر اساس ارز آزاد، ارز حاصل از صادرات و ارز متقاضی وارد می شد امسال  هم واردات  برخی دیگر  از کالاها را بر اساس ارز آزاد  خواهیم داشت از این رو معتقدیم واردات کالاهای مصرفی بر مبنای ارز آزاد موجب رونق صادرات می شود .

وی همچنین گفت : بر اساس مصوبه دولت  به تدریج  20 درصد از نانواییها آزاد پز خواهند شد که این امر به ایجاد رقابت در میان نانواییها کمک خواهد کرد  و این گونه نانواییها  بهانه  کم بودن قیمت را نخواهند داشت حتی تصریح شده که قیمت گذاری در این نوع نانواییها  بر اساس عرضه و تقاضا باشد .

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×