اخبار نساجی

تغییر ساختار تولید و صادرات در برنامه راهبردی صنعت ، معدن و تجارت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

در برنامه راهبردی صنعت ، معدن و تجارت

مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : تغییر ساختار تولید و صادرات و خود سازماندهی از جمله تصمیمات مهمی بود که در تدوین برنامه راهبردی صنعت ، معدن و تجارت گرفته شد و دنبال می شود.

به گزارش مهر، سید رضا فاطمی امین افزود: الزام برنامه پنجم توسعه و یکپارچه سازی الگوهای ذهنی از جمله ضرورت های تدوین این برنامه بود و در شرایطی که بسیاری از زیر ساختها شکل گرفته اند نیاز به تنظیم دقیق و هوشمندانه اقتصاد داریم.

مجری طراحی و تدوین برنامه راهبردی صنعت ، معدن و تجارت اضافه کرد : از ابتدای تدوین برنامه ، اجرایی شدن و همراهی همزمان تدوین و اجرا یکی از مهمترین ایده هایی بود که پیگیری شد.

وی تصریح کرد: بررسی های تطبیقی برنامه را با ۸ سند مطرح و ۵۰ مخاطره جهانی ، استراتژی توسعه صنعتی که سال ۸۲ منتشر شد و … انجام دادیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فاطمی امین افزود : به لحاظ کیفیت کار برنامه راهبردی صنعت ، معدن و تجارت کاملا در چارچوب یک کار پژوهشی صورت گرفته است. فاطمی امین تصریح کرد: برای تغییر ساختار تولید و صادرات و خود سازماندهی در حوزه صنعت ، معدن و تجارت ستاد برنامه راهبردی پیش بینی شد که وظایفی را هم برعهده دارد.

به گفته وی، این ستاد برای یک دوره یکساله یا ۲ ساله که برنامه پیاده سازی شود ۷ وظیفه دارد و این درحالی است که سیاست تدوین و اجرای همزمان وجود دارد و اجرا آغاز شده است.

فاطمی امین همچنین بر همراهی توان و عوامل و نیز رسانه ها برای اجرای برنامه تاکید کرد.

برنامه راهبردی صنعت ، معدن و تجارت شامل طراحی یکپارچه یک برنامه در سطح کلان، ۱۴ برنامه عمومی(منابع انسانی، فناوری، تجارت بین المللی، جریان مالی، فرهنگ و اجتماع و غیره) و ۵۹ برنامه زنجیره تامین (فلزات، تجهیزات حمل و نقل، تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی و غیره) است.

محتوای این برنامه در قالب ۳۰ کتاب تنظیم شده که اولین و مهمترین آنها روز ۲۴ فروردین امسال با حضور رئیس جمهور در احلاس سراسری مدیران وزارت صنعت، معدن وتجارت و در قالب کتابی رونمایی شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×