اخبار نساجی

تعیین قیمت خوراک گاز پتروشیمی‌ها با حاشیه سود ۲۵درصد به دولت واگذار شد

 

تعیین قیمت خوراک گاز پتروشیمی‌ها با حاشیه سود ۲۵درصد به دولت واگذار شد

    عضو کمیسیون تلفیق گفت: در کارگروه بررسی قیمت خوراک پتروشیمی‌های گازی کمیسیون تلفیق، عدد خاصی برای قیمت خوراک پتروشیمی‌ها مشخص نشد و قرار شد دولت قیمت خوراک را به گونه‌ای تعیین کند که حاشیه سود این پتروشیمی‌ها ۲۵درصد باشد.

داریوش اسماعیلی در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: در کارگروه خوراک پتروشیمی‌های کمیسیون تلفیق عدد خاصی برای قیمت خوراک پتروشیمی‌ها مشخص نشد و قرار شد دولت قیمت خوراک را به گونه‌ای تعیین کند که حاشیه سود این پتروشیمی‌ها ۲۵درصد باشد.

وی افزود: از ۲۵ درصد تا ۳۰ درصد هم مجوز تخفیف به سرمایه‌گذارانی داده شد که به توسعه پایین دستی صنعت پتروشیمی بپردازند و در مناطقی به دور از دریا و به سمت مرکز کشور سرمایه‌گذاری کنند.

عضو کارگروه قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی‌های گازی کمیسیون تلفیق اضافه کرد: این مصوبه کارگروه بزودی در کمیسیون تلفیق مطرح می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در پاسخ به این پرسش که شیوه‌های متفاوتی برای محاسبه حاشیه سود وجود دارد و با داده‌هعای اولیه متفاوت نتایج محاسبه متفاوت خواهد شد، گفت: اینگونه نیست و داده‌های اولیه مشخص شده‌اند.

به گزارش فارس، بر اساس محاسبات انجام شده در مرکز پژوهش‌های مجلس، IRRE پروژه‌های پتروشیمی گازی با گاز ۱۵ سنتی به ۲۵ درصد بالغ می‌شود و برای دسترسی به IRRE نزدیک ۳۰ درصد بهای خوراک گاز باید ۱۱ سنت تعیین شود.

بر اساس این گزارش کارشناسان صنعت پتروشیمی معتقدند با توجه به شرایط متفاوت پتروشیمی‌ها و استفاده آنها از انواع خوراک گاز اتان و متان برای تولید محصولات متفاوت با قیمت‌های متفاوت و همچنین اختلاف نتایج محاسبات با داده‌های اولیه متفاوت در صورت تصویب این مصوبه غیر دقیق در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس، این مصوبه تفسیر پذیر خواهد بود و در عین حال شرکت‌های پتروشیمی را برای دستکاری در صورت‌های مالی ارائه شده به بورس برای کمتر نشان دادن حاشیه سود خود تحریک خواهد کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×