اخبار نساجی

تعمیر مخزن یک میلیون بشکه ای “خارک”

مخزن یک میلیون بشکه ای ۳۷ جزیره خارک بوشهر روزچهارشنبه در آیینی، پس از ۱۴ماه با اتمام تعمیرات اساسی در مدار عملیات ذخیره سازی قرار گرفت

به گزارش افکار نیوز به نقل از  ایرنا، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در این آیین گفت: ظرفیت سازی جدید یک میلیون بشکه ای در خارک، برای پایداری تولید نفت در کشور انجام شده است و افزایش ظرفیت ذخیره سازی به عنوان یک فعالیت مهم از سوی شرکت پایانه های نفتی دنبال می شود.

‘پیروز موسوی’، تعویض کامل ورق های کف و آنولار مخزن به مقدار تقریبی ۷۰۰ تن، تخریب کامل آسفالت کف مخزن و ماسه ریزی، ترمیم نقاط آسیب دیده ورق های سقف شناور مخزن و ترمیم نقاط خوردگی را از جمله فعالیت هایی ذکر کرد که درجریان این تعمیرات، انجام شده است.

وی با اشاره به ساخت این مخزن در سال ۷۳ توسط شرکت ماشین سازی اراک تصریح کرد: اکنون با انجام تعمیرات اساسی، مخزن با کارآمدی بیشتری در سرویس قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی بیان کرد: هم اکنون تمام مراحل ساخت مخزن بومی سازی شده و از سال ۸۰ تاکنون، تعمیرات اساسی روی ۲۳ مخزن انجام و ۱۴ مخزن ساخته شده است.

وی امسال را نقطه عطفی درتاریخ صنعت نفت کشور خواند و گفت: مزین شدن صنعت نفت به حضور مقام معظم رهبری که در ابتدا و انتهای سالجاری رخ داد، سال ۹۰ را به سالی فراموش نشدنی برای صنعت نفت تبدیل کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

جزیره خارک از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بوشهر درآبهای خلیج فارس واقع است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×