اخبار نساجی

افزایش تولیدات سبز پایدار و تولیدات گواهی شده GRS

برنامه یکی از بزرگترین تولید کنندگان نخ اروپا

شرکت ایتالیایی ام آی سی یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع نخ در اروپاست. این شرکت که در ایتالیا قرار دارد طیف وسیعی از ۶۰ نوع نخ مختلف در ۴۵۰ طیف رنگی را به بازار عرضه می کند.

این شرکت به تازگی گزارشی از روند تولیدات دوستدار محیط زیست خود منتشر کرده است طبق اعلام مدیران این شرکت ایتالیایی  امروزه اهمیت بحث بازیافت تولید محصولات پایدار و سبز و دوستدار محیط زیست دیگر یک انتخاب برای واحدهای صنعتی نیست بلکه یک ضرورت بدل شده است و شرکت های تجاری و تولیدی در زنجیره تولید و تامین این بحث را جزو اولویت های اولیه خود قرار می‌دهند.

این شرکت سرمایه گذاری های هنگفتی را در سالهای اخیر بر روی تحقیق و توسعه بر روی پارچه های نوآورانه داشته تا بتواند خود را در این بخش به روز نگاه دارد.

این شرکت بیش از ۱۰۰ سال در صنعت نساجی ایتالیا و اروپا قدمت دارد یکی از مهمترین تولید کنندگان انواع نخ در اروپا به ویژه بخش صنعت فشن و مد و پوشاک است این شرکت در سال ۲۰۱۷ با نوسازی جدید خط تولید خود توانست ۵۰ درصد مصرف آب و ۳۵ درصد مصرف انرژی خود در بخش رنگرزی را کاهش دهد.

همچنین با نصب واحد پالایش و تصفیه پساب توانسته است نزدیک به ۹۹ درصد از مواد خطرناک پسابهای کارخانه خود را تسویه و آب پاک و تصویب شده را دوباره به چرخه تولید بازگرداند.

نخ پلی استر بازیافتی
نخ پلی استر بازیافتی از شیشه پت

از دیگر اقدامات این شرکت نصب پنل های خورشیدی فتوولتائیک بر روی سقف شرکت که به طور مداوم نوسازی می شوند و توانستند در ۱۵ سال گذشته بخش مهمی از انرژی برق مصرفی کارخانه را تامین کنند این کار در ۱۵ سال گذشته از ورود حدود ۸۶۰ تن  دی اکسید کربن  به اتمسفر زمین جلوگیری کرده و معادل کاشت ۲۲۰۰ قطعه درخت است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یکی دیگر از اقدامات این شرکت تولیدی نخ پلی استر ۱۰۰ درصد بازیافتی با استفاده از مواد بسته بندی و بازیافتی است که در این خط از سیستم جی آر اس global recycle standard  سود می برد محصولات تولیدی بازیافتی دارای نشان grs استاندارد از طرف موسسه ICEA  این موسسه روند تولید محصولات بازیافتی را به دقت در کل خط تولید از ابتدا تا انتها کنترل و گواهی می کند.

MIC – Manifattura Italiana Cucirini SPA

ORDER NOW / GET YOUR FREE SAMPLE

MIC – Manifattura Italiana Cucirini SPA
Via Spineta, n.61
۳۷۰۵۰ Vallese di Oppeano – Verona
Phone: +39 045 7134725
FAX: +39 045 7134104
E-mail: mic@micspa.com

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×