اخبار فرش ماشینی

مصاحبه با مدیران شرکت ماشین سازی شونهر آلمان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سری ALPHA HXDC500

آخرین محصول شونهر در راه بازار ایران

◄ شما در مورد بازار منطقه خاورمیانه در بخش فرش ماشینی چه فکری می کنید و چه ارزیابی از محصولات خود در این منطقه دارید؟

برای شرکت شونهر منطقه خاورمیانه و کشور ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. به ویژه ماشین آلات فرش بافی ما با نام ALPHA Double Gripper از فروش بالایی در منطقه برخوردار است و شرکت های تولیدی فرش ماشینی در ایران در زمره مشتریان ویژه ما قرار دارند. اما حقیقت این است که ما سال های سختی را همواره در تجارت با ایران به ویژه در زمان سخت شدن تحریم ها پیشرو داشتیم که امیدواریم در آینده شاهد سهل و آسان تر شدن تجارت با ایران باشیم. متخصصان و همکاران ما در شرکت اشتابلی همواره به دنبال توسعه تکنولوژی های جدید در جهت کسب بیشتر رضایت مشتریان و حمایت های همه جانبه از آنهاست. قابلیت های منحصر به فرد ماشین آلات سری آلفا (ALPHA) شرکت شونهر این امکان را به سرمایه گذاران ایرانی می دهد که بتوانند فعالیت های تجاری خود را توسعه دهند و با کیفیت بالاتر، سود اقتصادی بیشتر و بهره وری مناسب فرش تولید کنند.

◄ اجازه دهید کمی در مورد آخرین تکنولوژی ها و محصولات شما صحبت کنیم. آیا در نمایشگاه ایتما میلان ۲۰۱۵ غرفه گذار هستید؟

در اوایل سال ما از ماشین فرش بافی جدید خود با مدل ALPHA HXDC500 پرده برداری کردیم که یک شریک کاری مناسب و قدرتمند برای شرکت هایی است که می خواهند فرش هایی با تراکم بالا و کیفیت منحصر به فرد تا شانه ۱۲۰۰ (reed/m 1200) تولیدکنند. این ماشین قادر است فرش هایی با تراکم ۳ میلیون سرنخ تولید کند. این ماشین جدید آزادی عمل خاصی به بافندگان از نظر خلاقیت و تولید با کیفیت می دهد. تعداد زیادی از این ماشین آلات در حال نصب در کارخانجات متعدد است و روز به روز بر تعداد مصرف کنندگان آن افزوده میشود. این ماشین آلات می تواند حس منحصر به فردی مثل فرش های دستباف گونه سنتی به مصرف کنندگان بدهد و هم در روی و پشت فرش این افکت ها قابل مشاهده است به طوری که می توان ادعا کرد دستباف بودن یا ماشینی بودن این فرش را تنها کارشناسان فرش تشخیص خواهند داد و برای مصرف کننده عادی قابل تشخیص نیست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در حال حاضر نمی خواهیم زیاد در مورد غرفه اشتابلی در ایتما میلان صحبت کنیم و قصد داریم با نمایش آخرین تکنولوژی ها و ماشین آلات منحصر به فرد خود بافندگان فرش را غافلگیر کنیم. فقط می توانیم این قول را بدهیم که تکنولوژی ها و ابداعات بزرگی را می توانند در غرفه ما در میلان ببینند به همین جهت از همه بافندگان فرش ایرانی دعوت می کنیم به نمایشگاه بیایند چرا که ما در غرفه شرکت اشتابلی منتظر پذیرایی از آنها هستیم.

ماشین آلات تولیدی شرکت شونهر به ویژه سری ALPHA از پرفروش ترین ماشین آلات تولیدی ما بوده است. ماشین آلات فرش بافی آلفا به آخرین تکنولوژی های مورد نیاز در این صنعت مجهز شده است و امکان بافتی بدون نقص و اشتباه را به بافندگان می دهد. در سال های اخیر به ویژه در بازار خاورمیانه وکشور ایران تمایل به بافت فرش های با کیفیت بالا افزایش یافته است به همین جهت همانطور که گفته شده در کنار ماشین آلات آلفا ۴۰۰ و آلفا ۵۰۰ مدل ALPHA HXDC500 را هم به بازار ارائه کردیم. در ماشین آلات ما رعایت همه استاندارها برای تولید فرش باکیفیت و با بهره وری بالا در نظرگرفته شده است.

در ماشین جدید ایجاد هماهنگی هوشمندانه ای بین قدرت ضربات  دفتین، سیستم پودگذاری دقیق و تکنیک ترکیب رنگی دو یا سه نخ خاب مرزهای جدیدی را برای تولید فرش هایی با تراکم بالا گشوده است.

به نظر ما تنها محدودیتی که در پیشرفت تکنولوژی در همه زمینه ها از جمله ماشین آلات وجود دارد، محدودیتی است که ما برای خود متصور می شویم و اگر بخواهیم محدودیت ها را از پیش پا برداریم با تکیه بر تحقیق و توسعه و تلاش امکان پذیر است. اما به هر حال شرایط بازار و عرضه و تقاضا تعیین کننده آینده ماشین آلات و تغییر و تحول آن ها هم خواهد بود.
در حال حاضر بازار اصلی ALPHA HXDC500 کشور ایران می باشد.

◄اغلب یکی از مشکلات مهم شرکت های ایرانی تامین قطعات یدکی ماشین آلات شونهر است و بعضاً برای تهیه برخی از قطعات متحمل هزینه ها و دردسرهای زیادی می شوند. در زمینه تامین قطعات یدکی ماشین آلات چه فعالیت هایی انجام داده اید.

قطعا مهمترین هدف ما در ارتباطات تجاری و کاری با مشتریانمان حمایت و پشتیبانی از آن ها در بخش سرویس، پشتیبانی فنی و البته تامین قطعات یدکی است تا رضایت مشتریان را بدست آوریم.

در تمام نقاط جهان در صورت نیاز و امکان از ایجاد مراکز فنی، فروش قطعات و… به هیچ وجه کوتاهی نمی کنیم و همیشه به نیازهای بازارهای مهم مثل ایران توجه ویژه ای داشته ایم. در بازار ایران ما علاوه بر مشتریان زیاد تعداد زیادی از مدل های ماشین آلات شونهر را داریم که قابل توجه است. به همین دلیل شرکت نمایندگی ما در ایران توانایی ارائه بسیاری از قطعات یدکی مورد نیاز ماشین آلات ما را دارد و در صورت نیاز مشتریان به سرعت می تواند جوابگوی نیازها باشد. در موارد خاص اگر قطعه مورد نیاز در انبار قطعات یدکی نماینده ما موجود نباشد تمام سعی خود را در جهت تامین به موقع قطعه برای کارخانه داران به کار خواهیم بست.

◄ همانطور که می دانید با به نتیجه رسیدن توافقات برنامه هسته ای ایران و لغو تحریم ها بازار ایران سمت و سوی جدیدی خواهد گرفت. در مورد بازار ایران بعد از تحریم ها چه نظری دارید؟

طبق برنامه رسمی اعلام شده تحریم های ایران از نیمه اول سال ۲۰۱۶ میلادی برداشته خواهد شد و بنابراین باید کمی صبور باشیم. قطعاً مثل تمامی شرکت های اروپایی دیگر در تمام صنایع و من جمله صنعت نساجی ما هم به دنبال افزایش فروش خود در ایران هستیم.

امیدواریم به زودی آمار فروش ها در ایران رشد مناسبی داشته باشد و در سایه برداشته شدن تحریم ها شاهد گسترش روابط تجاری با ایران باشیم. همچنین در صورت عدم وجود تحریم ها فکر میکنیم که نقل و انتقالات مالی بین ما و مشتریان ایرانی راحت تر خواهد شد و بانک های بیشتری برای این کار در دسترس خواهند بود اما به هر حال گذر زمان همه این احتمالات را روشن خواهد کرد.

◄ بازارهای اصلی شما در کدام کشورها هستند؟

قطعا مشتریان درجه اول ما در کشورهای قدرتمند در تولید انواع فرش و کفپوش های منسوج مانند ایران، ترکیه، چین و آمریکا هستند. در درجه بعدی بازار کشورهای هند، پاکستان و کشورهای اروپایی برای ما مهم هستند.

◄ در پایان اگر مورد خاصی را برای مصاحبه لازم می دانید ذکر نمائید؟

در انتها ذکر این نکته را لازم می دانم که هر روز پرسنل و مهندسان و مدیران، در گروه اشتابلی (Staubli) و شرکت شونهر برای ارتقاء سطح رضایت مشتریان در سراسر جهان تلاش می نمایند تا بتوانیم با ارائه بالاترین سطح دانش فنی و تکنولوژی  در کنار آنها باشیم. یک بار دیگر ضمن تشکر از مجله نساجی کهن به عنوان یک مجله قدرتمند در بخش فرش ماشینی و صنایع وابسته در ایران، فعالان صنعت فرش ایران را به بازدید از غرفه شونهر در نمایشگاه ایتما میلان دعوت می کنیم. غرفه ما در سالن ۱، شماره B111 قرار دارد. ■

تهیه و تنظیم : بهنام قاسمی

منبع : شماره ۳۱ مجله کهن

تلفن اشتراک : ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×