اخبار نساجی

تصمیم‌گیری درباره ممنوعیت صادرات پسته به پایان سال موکول شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تصمیم‌گیری درباره ممنوعیت صادرات پسته به پایان سال موکول شد

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار از تمدید مهلت ۱۰ روزه انجمن پسته و صادرکنندگان برای تامین نیاز پسته بازار تا پایان سال خبر داد و گفت که بعد از این زمان برای صادرات یا ممنوعیت صادرات پسته تصمیم‌گیری خواهد شد.

مصطفی احمدی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: از سوی انجمن پسته ایران پسته ۳۰ هزار تومانی در اختیار غرفه داران نمایشگاه بهاره قرار داده شده که بدون هیچ افزایش قیمتی به مشتری عرضه می‌شود. همچنین غرفه داران پسته خود را با قیمت کمتر از کیلویی ۴۰ هزار تومان عرضه خواهند کرد.
وی ادامه داد: طی دو روز گذشته صادرکنندگان و انجمن پسته ایران، هر کیلو پسته فندقی را با قیمت ۳۰ هزار تومان در اختیار اتحادیه قرار داده‌اند که طی این دو روز ۱۰۰ عضو اتحادیه این پسته را دریافت کرده‌اند و بدون هیچ سودی به فروش می‌رسانند.

او با اشاره به این که قیمت این پسته کیلویی ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان است، گفت: اتحادیه با شرط این که اعضا بتوانند پسته خود را با قیمت مطلوب به فروش برسانند این پسته را از انجمن و صادرکنندگان تحویل گرفته است. همچنین به اعضا گفته شده که پسته‌های دیگر خود را با سود ۱۰ درصدی نسبت به قیمت فاکتور رسمی به فروش برسانند.

احمدی افزود: تا قبل از افزایش قیمت، سود قانونی خرده فروشان ۲۰ درصد بود که با افزایش قیمت برای ثبات بازار این سود را به ۱۰ درصد کاهش دادیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تصریح کرد: این ۲۰ درصد از ۱۰ درصد سود خرده فروش و ۱۰ درصد فرآوری تشکیل شده است که از اعمال فرآوری می توان به هزینه‌های کارگر، آب و برق، حمل و نقل و شور کزدن پسته اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت های جدید پسته و آجیل از سوی اتحادیه در اختیار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان قرار داده شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×