اخبار فرش ماشینی

اصفهان قطب صنعت فرش

دبیر کل و قائم مقام مرکز هم اندیشی توسعه استان، اصفهان را کریدور علم و فناوری کشور دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان، هیئت اعزامی از کشور ترکیه به سادگی می‌توانند سرمایه‌گذاری لازم را در حوزه‌های مورد نظر خود انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، سید احمد رفیعایی در نشست مرکز هم اندیشی توسعه اصفهان با موضوع ایجاد امکانات جدید تجاری وتوسعه رابطه اقتصادی میان ایران و ترکیه اظهار کرد: استان اصفهان در حوزه صنعت در کشور رتبه نخست را داشته و سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی که با فناوریهای جدید و علم نانو ترکیب شده است می‌تواند سود سرشاری را برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.

مشاور استاندار اصفهان گفت: مخترعان ایرانی توانسته‌اند اختراعات بسیاری را به ثبت بین‌المللی برسانند و تا مرحله تجاری سازی پیش ببرند و این فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران داخلی وخارجی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: سایر فناوری‌ها و حوزه‌های مرسوم دنیا نیز در اصفهان آماده جذب سرمایه گذار است.

هم‌چنین سعید معتمدی، کارشناس صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت استان در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و معدن اصفهان توضیحاتی ارایه داد و گفت: اصفهان با هفت هزار واحد صنعتی فعال، قطب بزرگ صنعتی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اصفهان از سه ناحیه مهم زمین شناسی منشأ گرفته و به همین دلیل بالغ بر ۴۰ نوع ماده معدنی تحت چهار گروه و با ذخیره دو میلیارد تن در استان وجود دارد که مصالح ساختمانی، سنگ‌های تزیینی و مواد معدنی، فلزی و غیر فلزی را شامل می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معتمدی اصفهان را قطب صنعت فرش کشور خواند و افزود: سرمایه‌گذاری‌های اصفهان بیشتر در حوزه‌های نساجی، ساخت فلزات پایه و مواد شیمیایی است و استان دارای یک منطقه ویژه اقتصادی شیمیایی در کشور است.

هم‌چنین کارشناس مسوول اداره کل امور اقتصادی و دارایی اصفهان در بخش دیگری از این نشست در مورد تسهیلات سرمایه گذاری به خصوص در حوزه خارجی در اصفهان سخن گفت و تاکید کرد: برای تسهیل در امر سرمایه گذاری، مرکز خدمات سرمایه گذاری در این اداره کل تشکیل شده است.

محمد رضا دشتی ادامه داد: در مرکز یاد شده نمایندگان تمامی دستگاه‌های اجرایی که در حوزه سرمایه گذاری فعال هستند، حضور داشته و مشکلات سرمایه گذاران را رفع می‌کنند.

وی افزود: پس از انتخاب طرح مورد نظردر مورد چگونگی ورود سرمایه خارجی و خروج سود این سرمایه، بحث و تبادلات لازم انجام می‌شود.
دشتی از تشکیل ستاد سرمایه گذاری استان خبر داد و گفت: این ستاد نیز موانع موجود بر سرراه سرمایه‌گذران را برطرف می‌کند.

به گزارش ایسنا، در این نشست دو حوزه ساخت سنگ طبیعی با فناوری نانو و نمای ترکیبی سنگ وشیشه و حوزه بیودیزل که اخیرا مخترعان ایرانی به فناوری تولید آن دست یافته‌اند و در اصفهان کارخانه‌ای با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار تن در سال فعال شده است مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×