اخبار نساجی

ایران خواهان دریافت ۱.۵ میلیارد دلار طلب نفتی خود از هند شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایران خواهان دریافت 1.5 میلیارد دلار طلب نفتی خود از هند شد

    جمهوری اسلامی ایران در چارچوب توافق هسته ای ژنو، یک میلیارد و ۵٠٠ میلیون دلار طلب نفتی خود از دهلی نو را مطالبه کرده است.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (شانا)، ایران خواستار دریافت یک میلیارد و ۵٠٠ میلیون دلار از پول های نفتی بلوکه شده خود در هند بر پایه توافق هسته ای تهران با گروه ١+۵ شده است.

براساس گزارش شانا سه میلیارد دلار از پول نفت ایران در دست پالایشگران هندی است و بخش دیگری از پول های بلوکه شده ایران در یک حساب بانکی در بانک یو سی او هند به ارز روپیه هند نگهداری می شود.

براساس این گزارش چنانچه دهلی نو این موضوع را بپذیرد، هند پس از ژاپن و کره جنوبی سومین کشوری است که پس از اجرایی شدن فاز نخست توافق هسته ای ژنو، بخشی از درآمدهای نفتی بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران را می پردازد.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت اعلام کرد پیش از این دولت ژاپن بخشی از بدهی های نفتی خود را به ایران پرداخت کرد و کره جنوبی نیز قرار است بخشی از این پول را به حساب ایران منتقل کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

براساس این گزارش بر پایه توافق هسته ای ژنو که ۲۴ نوامبر میان ایران و گروه ۱+۵ حاصل شد تهران می تواند در هشت قسط چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار را از درآمدهای نفتی بلوکه شده خود در بانک های خارجی دریافت کند.

برپایه این گزارش ژاپن روز اول فوریه (۱۲ بهمن) در نخستین قسط، ۵۵۰ میلیون دلار از درآمدهای بلوکه شده نفتی ایران را پرداخت کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×