اخبار نساجی

آب زردآلو، کیوی و هلو ممنوع

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

برای اینکه بتوانید از این دستگاه به بهترین نحو استفاده کنید و آبمیوه گیری شما هم کارایی خود را حفظ کند، همچنین عمر طولانی تری داشته باشد باید قبل از استفاده از آن به چند نکته توجه داشته باشید.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران آبمیوه گیری یکی از وسایل برقی در آشپزخانه است که این روزها با گرم شدن هوا شاید تمایل به استفاده از آن هم بیشتر شده باشد اما یادتان باشد برای اینکه بتوانید از این دستگاه به بهترین نحو استفاده کنید و آبمیوه گیری شما هم کارایی خود را حفظ کند، همچنین عمر طولانی تری داشته باشد باید قبل از استفاده از آن به چند نکته توجه داشته باشید. به عنوان مثال برای شروع به کار همه قطعه های دستگاه به طور کامل جا افتاده باشد.

از دستگاه آبمیوه گیری نباید برای گرفتن آبمیوه های نرم به عنوان مثال زردآلو، موز، کیوی و هلو حتی گوجه فرنگی استفاده کرد به این دلیل که تفاله های آنها به تدریج منافذ صافی را مسدود کرده و این روند در مدتی کوتاه به موتور دستگاه آسیب خواهد زد.

موضوع دیگری که اشاره به آن ضرورت دارد این است که پس از استفاده از دستگاه آبمیوه گیری توری و شیر کوچک محل خروج آبمیوه را باید با استفاده از فرچه های کوچک و مخصوصی که غالبا در لوازم و ملزومات جانبی این وسیله موجود است و هنگام خرید آن را به همراه آبمیوه گیری تهیه کرده اید، تمیز کنید و سپس آن را با دقت بشویید، زیرا به این ترتیب همه تفاله ها و تکه های باقی مانده به خوبی شسته می شوند.

از شستن توری و شیر که بگذریم به طور حتم دیده اید که پس از مدتی استفاده از این وسیله محفظه داخل آن تغییر رنگ می دهد، علت این امر هم گرفتن آب میوه های مختلف است که هر کدام رنگ خاصی دارد و به تبع رنگ محفظه پلاستیکی را تغییر می دهد، بنابراین باید هر چند وقت یک بار باید آن را با محلول آب و وایتکس بشویید تا مانند روز اول سفید و جرم هایش برطرف شود.

توصیه هایی برای افزایش طول عمر آبمیوه گیری

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این را هم بگویم که برای گرفتن آبمیوه های گوشتی، ابتدا آنها را تا حد امکان ریز خرد کنید، تا بدون نیاز به گوشت کوب، به راحتی از مجراهای آبمیوه گیری پایین بروند زیرا فشار دادن تکه های بزرگ نه فقط شما را خسته می کند بلکه می تواند به موتور دستگاهتان نیز آسیب برساند و حتی در ثابت ماندن آن روی سطح در نظر گرفته شده نیز اخلال ایجاد کند.

توجه داشته باشید که هنگام استفاده از آبمیوه گیری آن را روی سطح صاف و تراز شده ای قرار دهید، در غیر اینصورت آبمیوه گیری هنگام کار کردن، به اطراف حرکت خواهد کرد.

تمیز کردن به موقع و درست این وسیله هم از جمله مهمترین نکاتی است که توجه به آن ضروری است زیرا موجب افزایش طول عمر دستگاه شما می شود. به عنوان نمونه باید از آب سرد برای شستن محفظه و وسایل داخلی آبمیوه گیری استفاده کنید.

دلیلی برای به کار بردن مواد پاک کننده وجود ندارد زیرا میوه ها چرب نیستند، قطعات تنها با استفاده از آب به راحتی تمیز خواهند شد بنابراین کاربرد چنین موادی فقط موجب آسیب رساندن به قطعات دستگاه شما می شود و عمر آن را کوتاه و کوتاهتر می کند.

تمیز کردن فیلتر آبمیوه گیری هم نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد اینکه پس از گرفتن حدود نیم لیتر آب میوه های گوشتی که معادل ۲ لیوان است ابتدا تفاله ها را خارج کرده و سپس فیلتر را با آب سرد به خوبی شست تا تمیز شود، البته پس از شستن باید منتظر بمانید تا به خوبی خشک شده و سپس آن را داخل دستگاه قرار دهید زیرا در صورتی که فیلتر را نمدار درون آبمیوه گیری قرار دهید به تدریج شبکه های آن آسیب خواهد دید ضمن اینکه این کار می تواند به سایر قسمت های این وسیله آسیب برساند.

یادتان باشد که هیچگاه برای تمیز کردن آبمیوه گیری به طور کامل آن را درون آب نکنید زیرا این کار می تواند آسیب جدی به دستگاه برساند و حتی به طور کامل آن را از کار بیندازد. بنابراین برای اینکه دستگاه آبمیوه گیری تمیزی داشته باشید بهتر است با دستمال نمدار آن را به خوبی پاک و لکه های روی آن را تمیز کنید.

به طور حتم برای شما پیش آمده است که هنگام گرفتن آب میوه دستگاه شروع به لرزیدن و تکان خوردن می کند. برای رفع این مشکل بهتر است نگاهی به لاستیک های خنثی کننده لرزش که در قسمت پایه های آبمیوه گیری تعبیه شده است، بیندازید، البته پر بودن محفظه ها نیز دلیل دیگری است که می تواند موجب بروز چنین مشکلی برای شما شود، البته توجه داشته باشید همانطور که اشاره شد سطحی که دستگاه را روی آن قرار داده اید هم باید مناسب باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×