اخبار نساجی

در سال ۲۰۱۲ تقاضای جهانی برای الیاف به ۸۲ میلیون تن رسید

 

در سال 2012 تقاضای جهانی برای الیاف به 82 میلیون تن رسید

تقاضای جهانی الیاف در سال ۲۰۱۲ با ۴ درصد افزایش به ۸۲.۱ میلیون تن رسید.

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران و به نقل از نشریه melliand، آخرین مقاله منتشر شده در گزارش تولید و مصرف جهانی الیاف مصنوعی در سال ۲۰۱۲، نشان می‌دهد که تقاضای جهانی الیاف در سال ۲۰۱۲ با ۴ درصد افزایش به ۸۲.۱ میلیون تن رسیده و با توجه به شاخص مربوطه در نیمه اول سال جاری، پیش بینی می‌شود که این مقدار برای سال ۲۰۱۳ به ۸۵.۸ میلیون تن برسد.

گزارش سالیانه منتشر شده در خصوص میزان تقاضای جهانی برای انواع الیاف، شامل الیاف پشم، پنبه و الیاف مصنوعی می‌باشد. تمام کاربردهای الیاف اعم از تولید پوشاک، منسوجات خانگی و فنی نیز در این محاسبه مد نظر قرار گرفته‌اند. لازم به توضیح است که الیاف سخت همچون جوت و نوارهای پلی‌پروپیلن در این محاسبه لحاظ نشده‌اند. تقاضای نهایی و میزان مصرف الیاف در کارخانجات تا سال ۲۰۳۰ نیز در این گزارش پیش‌بینی شده‌اند.

مصرف الیاف پشم در کارخانجات در سال ۲۰۱۲ با کاهش ۲.۵ درصدی روبرو شد و به ۱.۰۶ میلیون تن رسید و مصرف پنبه نیز با کاهش ۲.۲ درصدی ۲۲.۹ میلیون تن بوده است. رشد مصرف الیاف درحوزه الیاف مصنوعی رخ داده که با افزایش ۶.۸ درصدی به ۵۸.۲ میلیون تن رسیده است. در این بین، اکریلیک، نایلون استیپل و نایلون فیلامنت مورد مصرف در فرش (BCF) با کاهش مصرف روبرو بودند. در حالیکه بیشترین رشد مصرف در الیاف استیپل سلولزی (رشد ۱۹درصدی) و فیلامنت‌های مصنوعی مورد مصرف در منسوجات از پلی‌استر و نایلون (رشد ۹.۵ درصدی) رخ داد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

چین همچنان بزرگترین بازار مصرف الیاف، هم به عنوان کالای نهایی (۳۰درصد از تقاضای جهانی) و هم به عنوان مواد اولیه کارخانجات (۵۳درصد از تقاضای جهانی) را در اختیار دارد. ۳۳ درصد از مصرف جهانی الیاف پشم، ۳۵ درصد از مصرف جهانی پنبه و ۶۱ درصد از مصرف جهانی الیاف مصنوعی به این کشور تعلق گرفته است.

منبع: melliand International Worldwide Textile Journal (August 2013)

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×