اخبار نساجی

ترانزیت کالاهای غیرنفتی از بندر شهید رجایی ۶۸۸ درصد افزایش یافت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از رشد ۶۸۸ درصدی ترانزیت کالاهای غیرنفتی از بندر شهید رجایی بندرعباس طی چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈابراهیم ایدنیˈ روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: با این رشد ۶۸۸ درصدی ، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی از بندر شهید رجایی در این مدت به عدد یک میلیون و ۸۲۴ هزارو ۴۸۰ تن رسید.

وی با اشاره به رشد پنج درصدی صادرات مواد نفتی از بندر شهید رجایی در مدت ذکر شده نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه یک میلیون و ۹۶۲ هزارو ۹۱۹ تن مواد نفتی از طریق پایانه های نفتی این بندر به خارج از کشور صادر شده که رشد پنج درصدی داشته است.

ایدنی با بیان اینکه ترانزیت مواد نفتی نیز از بندر رجایی در این مدت ۲۵ درصد افزایش داشته، تصریح کرد: طی چهار ماه نخست امسال ۱۷۹ هزارو ۶۷۹ تن مواد نفتی از طریق این بندر ترانزیت شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به پهلوگیری بیش از یک هزار فروند کشتی در بندر شهید رجایی در چهار ماه ابتدایی امسال، گفت: در این مدت، در مجموع ۲۴ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۵۶۹ تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران با داشتن ۴۰ پست اسکله و بهره مندی از ۱۸ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل دروازه ای) و تخلیه و بارگیری سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تن کالا، بیش از ۵۵ درصد صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت بنادر کشور را برعهده دارد.

بندر شهیدرجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×