اخبار نساجی

نظام توزیع کشور شفاف نیست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نظام توزیع کشور شفاف نیست

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت گفت: نظام توزیع ما شفاف نیست و با کمک اتحادیه ها و اصناف باید مشکلات را پیدا کرده و آن را حل کنیم.

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، مجتبی خسروتاج در نشست اصناف و اقتصاد مقاومتی بر آموزش واحدهای صنفی تاکید کرد و افزود: استفاده از تجربیات جهانی و حل مشکلات مالیاتی و ارزش افزوده باید با کمک خود اصناف انجام پذیرد.

وی اضافه کرد: برترین سرمایه اقتصاد نیروی انسانی است و باید امیدوار باشیم با همین سرمایه فضا برای تحقق اقتصاد مقاومتی مهیا شود.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت سپس با اشاره به سیاست های اقتصادی مقاومتی اظهار داشت: اصناف در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: از فرمایشات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی چهار محور به بازرگانی داخلی مرتبط است و اصناف در این زمینه می توانند نقش کلیدی داشته باشند.

محمد حسن نکویی مهر رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در ادامه این نشست گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تشکل های صنفی مشارکت فعال و موثری در تولید داشته باشند و تولید افزایش یابد و فضای کسب و کار و قوانین در بخش خصوصی اصلاح شود.

وی بر مشتری مداری و شفافیت و روان سازی در نظام توزیع و نظارت بر اصناف و نیز همکاری و تعامل سازنده با دولت تاکید کرد و افزود: برای تحقق استفاده از ظرفیت های تشکل ها باید برنامه داشته باشیم و اولین نیاز اصناف و تشکل های صنفی برای فعالیت های توسعه ای نیاز به راهبرد است.

نکویی مهر ادامه داد: صنوف بدنه اصلی نظام توزیع کالا در کشور هستند و باید نقش اساسی در شفاف سازی نظام توزیع، قیمت گذاری و روزآمد سازی شیوه های نظارت بر بازار ایفا کنند.

به گفته وی، ۲۲ درصد از واحدهای صنفی تولیدی هستند و حدود ۱۷ تا ۱۹ درصد از تولید ناخالص داخلی به فعالیت های صنفی اختصاص دارد.

نکویی مهر سپس اعلام کرد: در حال حاضر حدود سه میلیون واحد صنفی و هشت هزار و ۳۰۰ اتحادیه صنفی و ۴۰۰ اتاق اصناف در کشور وجود دارد و حدود ۶.۵ میلیون اشتغال را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: باید دیدگاه های رهبر انقلاب در اقتصاد مقاومتی از طریق اصناف پیاده شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×