اخبار فرش ماشینی

تدوین برنامه بلندمدت صنعت پوشاک با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر/افزایش قاچاق پارچه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه بلند مدت و میان مدت صنعت پوشاک در حال تدوین است که دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تدوین این برنامه همکاری می کند.

به گزارش ایسنا، مهندس گلناز نصراللهی که در مراسم افتتاح آزمایشگاه الکتروریسی سازه‌های نانو لیفی (Electrospinning of Nanofibrous Structures Lab) در دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر سخن می‌گفت با بیان اینکه ۹۰ درصد تولیدات صنایع نساجی کشور با محوریت بخش خصوصی اداره می شود، تصریح کرد: صنعت نساجی در رفع معضلات اقتصادی کشور نقش دارد.

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: در سال گذشته بیشتر واردات حوزه نساجی مربوط به نخ بوده است و واردات الیاف کاهش یافته و این امر نشان دهنده کاهش وضعیت تولید است.

نصراللهی خاطرنشان کرد: واردات الیاف به کشور در هشت ماهه اول سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ از وضعیت بهتری برخورد است و هرچه بیشتر به سمت واردات الیاف برویم این امر نشان دهنده وضعیت تولید بهتر است.

وی با بیان اینکه واردات پارچه در سال ۹۲ بسیار افزایش داشته است، گفت: قسمت عمده واردات پارچه به کشور به صورت غیر رسمی بوده است؛ بنابراین اتحادیه ها و تشکل های صنعت نساجی قرار است برنامه های خود را در خصوص محدود کردن قاچاق کالا در این صنعت ارائه کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×