اخبار نساجی

جریمه گرانفروشان و کم فروشان در ایام عید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از انجام یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازرسی در طرح ویژه بازرسی نوروزی در حوزه بنگاه های خرد و کلان خبرداد و گفت: براین اساس ۸۹ هزار پرونده تخلفاتی به ارزش ۳۳۴ میلیارد ریال تشکیل شد .

به گزارش افکارنیوز، ‘ سید جواد تقوی ‘ در گفت وگو با ایرنا عنوان کرد: طرح ویژه بازدید نوروزی از ابتدای اسفند ماه سال ۹۰ تا نیمه فروردین ماه سال جاری اجرا شده است .

وی در باره گزارش های مردمی در این ایام نیز گفت : بیش از ۶۰ هزار و ۷۱۷ ارتباط مردمی ازطریق سامانه ۱۲۴ برقرار شد و همزمان نیز بیش از پنج هزار گشت مشترک با سایر سازمان های مرتبط از جمله تعزیرات حکومتی ، سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت ، سازمان استاندارد و سایر دستگاه های مرتبط انجام شده است .

مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: مقایسه عملکرد طرح نظارت ویژه امسال نسبت به سال گذشته از افزایش چهار درصدی بازرسی ها در این مدت حکایت دارد و در عین حال آمارپرونده ها نیز سه درصد کاهش را نشان می دهد.

تقوی با اشاره به اینکه تخلف یابی ها ۲.۲ درصد افزایش داشته است ، گفت :این امر بیانگر افزایش کارایی بازرسان در تخلف یابی و تشکیل پرونده است و فضای کاهش تخلف را نشان می دهد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت : عمده ترین بازرسی ها در حوزه پوشاک ، کیف و کفش با ۱۶ هزار و ۷۰۰ ، خدمات عمومی ۱۱ هزار ، مواد پروتئینی ( گوشت قرمز و سفید ، تخم مرغ ) هشت هزار و ۸۰۰ ، میوه شش هزار و ۹۰۰ ، غلات و حبوبات هفت هزار پرونده بوده که تمامی اینها به سازمان تعزیرات ارسال شده است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی عنوان کرد : براساس توافقات حاصل شده مقرر شد تا پرونده های تشکیل شده در ایام عید خارج از نوبت رسیدگی شده و احکام نیز اجرا شود.

تقوی با اشاره به حضور موثر ۱۰ هزار بازرس که به طور محسوس و نامحسوس جریان عرضه و تقاضا را در سطح خرده و عمده فروشی رصد می کردند ، افزود: برخورد با تخلف و تشکیل پرونده عمده ترین وظیفه سازمان حمایت است اما رسیدگی به پرونده ها برعهده تعزیرات است .

وی با ابراز امیدواری برای تداوم اجرای بسته سیاستی نظارتی در حوزه بازرسی بازار درسال ۹۱ و همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها از همکاری و تعامل سازمان ها و نهادهای مرتبط در ستاد مرکزی و استان ها قدردانی کرد .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×