اخبار فرش ماشینی

تداوم تولید نساجی در۹۷۰۰ واحد فعال/خبری از تعطیلی کارخانجات نساجی نیست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تداوم تولید نساجی در9700 واحد فعال/خبری از تعطیلی کارخانجات نساجی نیست

افزایش سهم تولید کنندگان

مهدی یکتا دبیر انجمن تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: باید یاد آور شد طی ۱۰سال گذشته ما با معضل بسیار مهم واردات قاچاقی محصولات نساجی مواجه بودیم؛ که طی یک سال ونیم اخیر به علت افزایش نرخ ارز، این واردات غیررسمی به حداقل خود رسیده است.

وی تاکید کرد: این اتفاق می تواند فضایی را در داخل کشور ایجاد کند که ما تولیدکنندگان، سهم خود را از بازار داخل افزایش دهیم و با شتاب بیشتری به سمت جلو گام برداریم.وی گفت: حمایت از تولیدات مواد اولیه طبیعی در داخل کشور و پشتیبانی از برندهای داخلی و ترقیب تولید کنندگان با ارائه تسهیلات در زمینه توزیع و افزایش فروشگاه های عرضه کالا، می تواند ما را در صنعت پوشاک و نساجی به صنعت پوشاک کشورهای مطرح نساجی نزدیک کند.

وی افزود: امیدواریم با حمایت مسئولان بتوانیم تا دو سال آینده سهم تولید و صادرات خود را به دو برابر ظرفیت کنونی برسانیم

گروه اقتصادی : یکی از صنایعی که همواره مورد نقد بوده و از آن به عنوان صنعتی ضعیف یاد می شود، صنعت نساجی است. تا ۸ سال پیش گفتن این جملات در مورد صنعت نساجی صدق می کرد و همواره بحران و تعطیلی با کارخانه های نساجی عجین شده بود اما طی سال های اخیر و فعالیت گسترده واحدهای نساجی، این صنعت توانسته رقم ۷۰۰ میلیون دلار صادرات را ثبت کند. به طور متوسط هر سال رشد ۱۵ درصدی در صادرات محصولات نساجی به دست آمده و این روند بیانگر آن است که پس از مدت ها صنایع نساجی به اهل خود رسیده و مجموعه های قدیمی که اهلیتی در بخش صنعت نساجی نداشتند از میدان رقابت حذف شدند. نکته جالب آن است که این روزها درباره صنایع نساجی اظهار نظر های متفاوتی می شود. برخی ها برای زیر سوال بردن عملکرد دولت گفته اند کارخانه های نساجی در مسیر تعطیلی هستند، اما مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت چنین خبری را تکذیب کرد و اظهار داشت: خبری از تعطیلی کارخانه های نساجی نیست و خوشبختانه طی سال های اخیر در این حوزه پیشرفت های خوبی حاصل شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×