اخبار نساجی

تداوم اخراج کارگران در سال تولید ملی

 

منتخب مجلس نهم از تداوم اخراج کارگران از برخی کارخانه‌ها به دلیل کاهش ظرفیت تولید خبر داد و گفت: اگر دولت اقدامی در مسیر عملی کردن شعار حمایت از تولید ملی نکند، مجلس راساً وارد عمل می شود.

ارسلان فتحی‌پور منتخب مردم کلیبر در مجلس نهم در گفت و گو با فارس با اشاره به شعار امسال “تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی” و برنامه‌های مجلس نهم در رابطه با ارتقای تولیدات داخلی، اظهار داشت: مجلس نهم با اقتضای شعار امسال درصدد ارائه طرح‌هایی برای حمایت از تولید ملی است و در این خصوص با وزارتخانه ها و بخش خصوصی جلساتی را برگزار خواهد کرد.

وی در خصوص مشکلات بخش تولید و راهکارهای رفع موانع پیش‌روی آن، افزود: در صورتی که دولت با توجه به مشکلات بخش تولید لوایح حمایتی ارائه نکند، قطعا مجلس نهم با هماهنگی اتحادیه‌ها، تولید‌کنندگان و بخش خصوصی در راستای تحقق شعار امسال طرح‌هایی را آماده و تصویب خواهد کرد.

فتحی‌پور با اشاره به اینکه امیدواریم در سال جدید تحولات خوبی را در روند ارتقای بخش تولید شاهد باشیم، تصریح کرد: دولت با حمایت از بخش خصوصی و اصلاح ساختار نظام بانکی و اداری خود در روند ارتقای بخش تولید کمک کند.

منتخب مجلس نهم ادامه داد: با توجه به مشکلات ارزی و سیستم بانکی که تولید‌کنندگان را با مشکل مواجه کرده است. شاهد کاهش ظرفیت تولید برخی از کارخانجات هستیم که در همین راستا اقدام به تعدیل نیرو می‌کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در رابطه با دیگر مشکلات که بخش تولید کشور با آن‌ها مواجه هستند، بیان کرد: دولت باید ضمن اصلاح وضعیت فعلی، خلاء‌های موجود در بخش تولید را مرتفع کند، به عبارت دیگر با ارائه امکانات لازم به بخش خصوصی و تولید موانع افزایش پتانسیل این بخش را مرتفع کند.

* تعامل و وحدت تنها راه پیشبرد اهداف قوا است

منتخب مردم کلیبر در مجلس نهم با اشاره به اینکه یک مجلس ولایت‌مدار باید فرمایشات مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب قرار دهد، تأکید کرد: در مجلس نهم باید تنش‌ها کنار گذاشته شده و تعامل و وحدت ایجاد شود، در غیر این صورت در حق نظام جفا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: وقت‌کشی‌ها و مشاجرات به غیر از اینکه کاری از پیش نمی‌برند، چالش‌های زیادی را در راستای تحقق اهداف قوا و همچنین نظام و مردم به وجود می‌آورند.

فتحی‌پور همچنین با اشاره به اینکه باید از فرصت‌های موجود طوری استفاده کنیم تا مشکلات ارتقای بخش تولید، مرتفع شوند، بیان کرد: نباید اجازه دهیم تا اختلاف نظرها و سوءتفاهم‌ها تولید و اقتصاد کشور را تحت تأثیر منفی خود قرار دهد.

منتخب مجلس نهم در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه اختلاف‌نظر‌ها همواره وجود دارند، تصریح کرد: باید با تعامل و همکاری با دولت به نتیجه برسیم به تعبیر دیگر از راه همکاری‌های دوجانبه اختلاف نظرها از بین بروند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×