اخبار فرش ماشینی

وضعیت صنعت نساجی اصفهان آنقدرها هم بحرانی نیست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس سازمان صنایع و معادن استان اصفهان:
وضعیت صنعت نساجی اصفهان آنقدرها هم بحرانی نیست
رئیس سازمان صنایع و معادن استان اصفهان گفت: صنعت نساجی استان اصفهان آن‌گونه که برخی می‌گویند، دارای مشکلات و شرایط بحرانی نیست.

غلامحسین حسینی سه‌شنبه شب در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های دستگاه‌ها و نهادهای استان اصفهان، اظهار داشت: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دولت به منظور حمایت از صنعتگران بسته سیاستی و حمایتی خود را برای صنایع بزرگ و کوچک آماده کرده است که جزئیات اجرایی آن به استان‌ها ابلاغ و در حال حاضر اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: این بسته شامل دو بخش است که در یکی از بخش‌های آن خط اعتباری هزینه انرژی برای کمک به واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنایع و معادن استان اصفهان با اشاره به اینکه تا امروز ۶۱۴ واحد صنعتی در استان اصفهان از نوع واحدهای تاثیرپذیر برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: حدود ۲۵ گروه خانواده صنعتی تاثیرپذیر از خانواده‌های صنعتی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی بیان داشت: قرارداد ۱۷۲ واحد صنعتی که متقاضی دریافت تسهیلات بوده‌اند با بانک به اتمام رسیده است و همچنین ۳۹۱ واحد نیز به بانک معرفی شده‌اند.
حسینی با بیان اینکه از طریق این خط اعتباری تسهیلات از ۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان در اختیار صنایع کوچک قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: سقف تسهیلاتی که برای اعطا به واحدهای بزرگ در نظر گرفته شده، نامحدود است.
وی ادامه داد: بسته حمایتی دولت در بخش صنعت و معدن در طرح تحول اقتصادی کشور، شامل سه حوزه، طرح احداث مولد برق، بازسازی و تکمیل و طرح سامانه ارتقای مدیریت بنگاه است.
رئیس سازمان صنایع و معان استان اصفهان افزود: مرحله گذار در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها باید سپری شود و این طرح یک برنامه دینامیکی است که برخی از اثرات آن در حین اجرای طرح به وجود می‌آید.
وی با اشاره به اینکه مشکلاتی که در بخش صنایع در اثر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها وجود دارد مورد به مورد از سوی سازمان صنایع و معادن مورد بررسی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: طرح خط اعتباری تسهیلات انرژی در حال حاضر بهترین راهکار برای این مشکلات است.
حسینی افزود: طرح‌های موجود در سازمان صنایع و معادن استان اصفهان در جشنواره‌ای جداگانه و به صورت هم‌زمان در استان اجرایی خواهند شد.

وی ادامه داد: تعداد این طرح‌ها ۳۱ پروژه بزرگ خواهد بود که در قالب یک جشنواره در ۱۵ اسفندماه سال‌جاری در استان افتتاح خواهند شد.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان اصفهان در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر بحران در صنعت نساجی استان اصفهان و مشکلات فراوان این بخش، تصریح کرد: صنعت نساجی استان اصفهان آن‌گونه که برخی می‌پندارند دارای مشکلات فراوان نیست و در میان واحدهای آسیب‌پذیر واحدهایی هم هستند که توانسته‌اند بهره‌وری لازم در این بخش را داشته باشند.

وی بیان داشت: استانداردسازی واحدهای آجرپزی در دو بخش فرآیند تکنولوژی و نتیجه تولید بررسی می‌شود که در حال حاضر فرآیند استانداردسازی در بخش فرآیند کارخانجات آجرپزی در استان اجرایی شده است.
حسینی ادامه داد: در مرحله قیمت‌گذاری برخی از واحدهای صنعتی دچار بحران شده بودند که قرار نیست با اجرای قانون هدفمند شدن یارانه‌ها به هر اندازه که قیمت سوخت گران شود، نرخ‌ها هم در این بخش افزیش یابد.
وی با اشاره به اینکه در استانداردسازی واحدهای آجرپزی در استان محصول‌گرایی ما بیشتر از فرآیندگرایی بوده است، گفت: وعده کمیسیون صنایع و معادن برای دادن مهلت به واحدهای صنعتی با توافقاتی که با وزارت نیرو شده است نهایی خواهد شد و ضریب هزینه انرژی از ۱.۵ به ۱.۲ کاهش می‌یابد.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان اصفهان افزود: به عنوان حامی صنایع در اثر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها سازمان صنایع و معادن استان ضریبی مشخص را برای افزایش قیمت‌ها تعیین کرده است.
حسینی تصریح کرد: به هیچ عنوان تعطیلی واحدهای آجرپزی استان اصفهان در اثر زیان آنها از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را تایید نمی‌کنم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی که زمانی پیش از اینکه در جایگاه رئیس سازمان صنایع و معادن استان اصفهان قرار بگیرد، در سمت رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی این استان بود، در اظهار نظری در مورد میزان استاندارد وسایل شهربازی‌های استان اصفهان، تصریح کرد: اگر به عهده من باشد بهتر است تمامی وسایل موجود در تمام شهربازی‌های استان اصفهان به کوره‌های ذوب‌آهن انداخته و ذوب شوند.
وی ادامه داد: از میان تمام شهربازی‌های استان تنها برخی از آنها استانداردهای لازم را رعایت می‌کنند که سازمان استاندارد استان هم نمره ۱۰ را به کیفیت و میزان استاندارد آنها داده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×