اخبار نساجی

ایران و آرژانتین مناسبات تجاری را احیا می کنند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایران و آرژانتین مناسبات تجاری را احیا می کنند

یک سازمان مشاور در دیپلماسی خارجی آرژانتین گزارش داد که ایران و آرژانتین به موازات احیای روابط سیاسی مناسبات تجاری را نیز گسترش داده اند.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از “زاویه”, سازمان آرژانتینی توسعه کسب و کار بین المللی با انتشار گزارشی اعلام کرد که صادرات محلی به ایران از سال ۲۰۰۷ تاکنون به طور بی سابقه ای افزایش یافته و طی دو سال گذشته به بیش از یک میلیارد دلار افزایش یافته است.

به گزارش این وب سایت خبری اماراتی, مارسلو الیزوندو, مدیر سازمان توسعه کسب و کار بین المللی در مصاحبه با پرس تی وی گفت: صادرات آرژانتین به ایران طی شش سال گذشته ۱۱۰۰ درصد رشد داشته به طوری که صادراتی که از آرژانتین به ایران صورت گرفته قاره آسیا پس از قاره اروپا به دومین مقصد کالاهای آرژانتینی تبدیل کرده است.

وی افزود: آرژانتین برای توسعه بازارهای خود نگاهی به کشور های در حال توسعه دارد و از آن جایی که مدل اقتصادی این کشور مبتنی بر کشاورزی است صادرات محصولات کشاورزی برای آن اهمیت زیادی دارد. الیزوندو تصریح کرد: این کشور سال گذشته ۸۱ میلیارد دلار صادرات داشته که ۵۵ درصد آن شامل تولیدات کشاورزی می شد و ایران هم تقاضای زیادی برای این محصولات دارد. این کارشناس آرژانتینی دلیل دیگری را که موجب توسعه مناسبات تجاری دو کشور شده است را عزم مقامات دو کشور برای فایق آمدن بر مسایل و مشکلات سیاسی دانست که چندین سال بود بر روابط دوجانبه سایه انداخته بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش این منبع, هکتور تیمرمن, وزیر امور خارجه آرژانتین طی اظهاراتی چرخش به بالای مبادلات تجاری با ایران را پاسخی دانست به “عزم قاطع” دولت ایران برای واردات از آرژانتین.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×