اخبار نساجی

سرمایه‌گذاران خصوصی به بازارهای بی ثبات وارد نمی‌شوند

 

سرمایه‌گذاران خصوصی به بازارهای بی ثبات وارد نمی‌شوند

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان این‌که ثبات در شاخص‌های اقتصاد کلان به فعالان اقتصادی قدرت پیش بینی می‌دهد گفت: سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در بازارهای بی ثباتی وارد نمی‌شوند.

بهروز علیشیری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تاثیر نرخ ارز در میزان سرمایه‌گذاری خارجی ورودی به کشور گفت:‌باید تلاش کنیم ارز روال معمول و منطقی خود را طی کند نه رها کردن ارز اقدام درستی است و نه پایین نگه داشتن مصنوعی قیمت آن. هر چند بالا رفتن قیمت ارز در ایران به سود بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی فعال در اقتصاد کشور تمام شد اما آنچه بیش از هر چیز مهم است ایجاد ثبات در شاخص‌های اقتصاد کلان است که به ورود هر چه بیشتر سرمایه به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

این مقام مسوول در رابطه با گزارش اخیر مجله اکونومسیت که پیش بینی کرده بود میزان سرمایه‌گذاری خارجی در ایران افزایش یابد عنوان کرد:‌ این نشریات برای خود محاسباتی دارند و پیش بینی‌هایی را مطرح می‌کنند و ما بارها اعلام کرده‌ایم چنین پیش بینی‌هایی نه ما را خوشحال می‌کند و نه ناراحت. سازمان سرمایه‌گذاری خارجی ایران طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عمل می‌کند و چنین گزارش‌هایی در روند کاری ما تاثیری ندارند.

علیشیری در رابطه با طرح گسترش مناطق آزاد تجاری داخلی و منطقه‌ای نیز توضیح داد: با توجه به قوانینی که مناطق آزاد دارند امکان فعالیت‌های تجاری در آن‌ها راحت‌تر فراهم می‌شود و از نظر اجرایی مستقل‌اند. برخی از مناطق موفق بودند یک اقدام چند جانبه نیز مطرح کردیم که هنوز به نتیجه نرسیده است و اقدامات خاص خود را می‌طلبد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی درباره زمان افتتاح صندوق توسعه سرمایه‌گذاری اعضای گروه دی ۸ نیز گفت: در جلسه اعضای این گروه در تهران چارچوب‌های اصلی این صندوق تصویب شد و طرح آن برای دریافت نظرات اعضا به دبیرخانه ارسال شده که منتظر اعضاست. ما به راه اندازی این صندوق تا پایان ۲۰۱۳ امید داریم و حتی اگر این صندوق با حضور تنی چند عضو از گروه آغاز به کار کند این طرح را پیگیری خواهیم کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×