اخبار نساجی

تجارت ۲۵۰ میلیون دلاری ایران و عربستان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تجارت ۲۵۰ میلیون دلاری ایران و عربستان

حجم تجارت ایران و عربستان سعودی در سال ۱۳۹۰ به حدود ۲۵۰ میلیون دلار رسید.

براساس آمار گمرک ایران، حجم تجارت ایران و عربستان سعودی از ۲۵۱.۴ میلیون دلار در سال ۱۳۸۹ با کاهش ۱.۴ درصدی به بیش از ۲۴۷.۸ میلیون دلار در سال گذشته رسید.

آمار نشان می‌دهد که صادرات ایران به عربستان سعودی در سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته و به بیش از ۱۰۸.۵ میلیون دلار رسید. در حالی که واردات ایران از عربستان سعودی با کاهش ۱۸.۶ درصدی بالغ بر ۱۳۹.۲ میلیون دلار شد. ایران در تجارت با عربستان با تراز تجاری منفی روبرو است.

کاتد مس، زعفران، پسته، انگور، فرش و کفپوش، محصولات آهنی و فولادی، سیب، شیرآلات بهداشتی، ماهی قزل‌آلا، دوغ، شیر، خامه و پنیر، سبزیجات یخ‌زده، عسل و چرخ دوزندگی عمده‌ترین محصولات صادراتی ایران به عربستان در سال گذشته بودند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

گرید نساجی پلی‌پروپیلن، چلیک ظروف آلومینیومی، درپوش و سرپوش بسته بندی، ورقه‌های الیاف سلولزی، پلی ‌اتیلن گرید فیلم، پیگمانها و فراورده‌ها براساس دی اکسید تیتان، نوشابه‌های غیرالکلی، ماشینهای نورد برای ساخت لوله، چسب، پارچه‌های تار و پودباف، پاکت و قوطی چندلایه به هم فشرده برای بسته‌بندی مواد غذایی و قلع نیز اصلی‌ترین محصولات وارداتی ایران از عربستان در سال۱۳۹۰ بودند.

به گزارش ایسنا بر اساس آمار سال ۲۰۱۱ عربستان سعودی سیزدهمین کشور بزرگ جهان از لحاظ حجم صادرات بود. عربستان همچنین بزرگترین صادرکننده منطقه خاورمیانه نیز محسوب می‌شود. ترکیه و ایران در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. البته عمده صادرات عربستان مربوط به نفت خام این کشور می‌شود. براساس گزارش سال ۲۰۱۱ صندوق بین‌المللی پول نیز این کشور از نظر حجم تولید ناخالص داخلی در رده ۲۰ جهان قرار گرفت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×