اخبار فرش ماشینی

کمیته رنگرزی، چاپ و تکمیل انجمن صنایع نساجی ایران تشکیل جلسه داد

 

کمیته رنگرزی، چاپ و تکمیل انجمن صنایع نساجی ایران تشکیل جلسه داد

کمیته رنگرزی، چاپ و تکمیل انجمن صنایع نساجی ایران در روز چهارشنبه مورخ ۴ بهمن ماه تشکیل جلسه داد.

اعضای حاضر در این نشست به بحث و بررسی در خصوص مسائل و مشکلات فراروی امر تولید در این صنایع پرداختند. بنا به اظهارات ایشان، شابلون‌های مورد مصرف در ماشین آلات چاپ روتاری از جمله کالاهای بسیار ضروری و اولیه برای ادامه چرخه فعالیت در این صنایع به شمار می‌رود که متأسفانه هم‌اکنون در ردیف کالاهای اولویت ۱۰ قرار گرفته و امکان ثبت سفارش آن برای صنایع تکیملی نساجی وجود ندارد. ایشان از انجمن درخواست نمودند تا در این راستا مکاتبات لازم با مسئولین مربوطه را تکرار نمایند تا هرچه سریعتر امکان ثبت سفارش و واردات این کالای ضروری در صنایع تکمیلی منسوجات فراهم گردد.

همچنین در این نشست مطرح گردید که هیچ یک از واحدهای تولیدی داخلی در زمینه تولید این نوع شابلون ها در کشور فعال نمی‌باشد و تنها یک کارخانه در کشور در این زمینه فعالیت محدودی داشته که آن هم بیش از ۲ سال است که تعطیل شده است.

بنا به اظهارات حاضرین، واردات این شابلون‌ها تحت شماره تعرفه‌های ۷۵۰۸۱۰۱۰ و ۷۵۰۸۱۰۹۰ با سود بازرگانی ۳۰ و ۱۰ درصد، نه تنها از هیچ یک از صنایع داخلی حمایت ننموده بلکه موجب افزایش هزینه‌های تولید در صنایع مصرف‌کننده این کالا از جمله صنایع نساجی نیز می‌گردد. در این راستا اعضای این کمیته درخواست نموند تا اقدامات لازم جهت کاهش سود بازرگانی واردات این کالا به صفر درصد از سوی انجمن صورت پذیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در ادامه حاضرین در نشست به منظور برگزاری هرچه بهتر جلسات خود و همچنین تسهیل برقراری ارتباطات لازم و بیان مشکلات تولیدی هیأت‌رئیسه کمیته مذکور را انتخاب نمودند.

بر اساس انتخابات صورت گرفته، جناب آقای محمود زینی، عضو هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران و ریاست هیأت‌مدیره شرکت چاپرنگ مجدداً به عنوان رئیس و آقایان مهرداد بهشتی، مدیرعامل شرکت دیبا و وحید عبدلی، مدیرعامل شرکت سانته به عنوان نواب رئیس این کمیته انتخاب شدند.

در ادامه این نشست، دبیر انجمن اعلام کرد تفاهم نامه همکاری انجمن صنایع نساجی ایران با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در راستای نظارت بر قیمت‌گذاری محصولات این صنایع توسط انجمن امضا شده است و بر این اساس، مسئولیت نظارت بر قیمت‌گذاری اعضای صنایع نساجی و ثبت قیمت های فروش محصولات ایشان در سامانه ۱۲۴ بر عهده انجمن خواهد بود.

در پایان هر یک از حاضرین به بیان مشکلات موجود در واحدهای تولیدی خود پرداخته و مقرر گردید مسائل مربوط به این کمیته از طریق هیأت‌رئیسه آن به دبیرخانه انجمن منعکس و پیگیری گردد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×