اخبار نساجی

امارات سومین قیمت بالای بنزین در بین کشورهای عربی را دارد

 

امارات سومین قیمت بالای بنزین در بین کشورهای عربی را دارد

در حالی که امارات چهارمین ذخایر بزرگ نفتی را در بین کشورهای عربی در اختیار دارد ولی این کشور از نظر قیمت بنزین در جایگاه سومین کشور عربی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس ۲۴ امارات همچنین چهارمین تولید کننده بزرگ فراورده های پالایشگاهی در کشورهای عربی به شمار می رود و باید قاعدتا قیمت بنزین در این کشور پایین باشد ولی این کشور سومین قیمت بالای بنزین را در بین کشورهای عربی دارد .

بر اساس این گزارش سوریه و تونس بالاترین قیمت بنزین را در بین کشورهای عربی در اختیار دارند و امارات در چایگاه سوم قرار گرفته است . قیمت بنزین در کشور مصر که ذخایر نفتی آن یک بیستم امارات است از این کشور پایین تر است .

این گزارش حاکی است در ابتدای سال ۲۰۱۱ قیمت هر لیتر بنزین عادی در امارات به بیش از ۱.۵ درهم می رسید . این رقم در سوریه به بیش از ۳.۱۵ درهم و در تونس به بیش از ۲.۵۶ درهم می رسیده است . قیمت بنزین در سایر کشورهای عربی کمتر از امارات بوده است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

امارات دومین اقتصاد بزرگ عربی پس از عربستان به شمار می رود . قیمت هر لیتر بنزین در مصر که تنها ۴.۵ میلیارد بشکه ذخایر نفتی در اختیار دارد تنها ۰.۵۸ درهم است . قیمت هر لیتر بنزین در عراق نیز در ابتدای سال ۲۰۱۱ به ۱.۳۹ درهم رسیده است . در لیبی قیمت هر لیتر بنزین ۰.۵۱ درهم است و این رقم در الجزایر به ۱.۱ درهم می رسد .

بر این اساس قیمت هر لیتر بنزین در عربستان ۰.۴۴ درهم و در قطر نیز ۰.۶۹ درهم است . قیمت هر لیتر بنزین در بحرین نیز به ۰.۷۷ درهم می رسد .

قیمت بنزین در امارات نیز تا سه سال پیش پایین بود ولی دولت این کشور تصمیم گرفت قیمت بنزین را به طور متوالی افزایش دهد . مقامهای اماراتی بر این باورند که در مقایسه با کشورهای غربی قیمت بنزین در این کشور چندان بالا نیست . تحلیل گران انرژی بر این باورند که علت اصلی افزایش قیمت بنزین در امارات واردات آن از سوی برخی شرکتهای خصوصی است .

شرایط امارات به طور کلی با قطر و عربستان متفاوت است . این دو کشور از کشورهای خارجی بنزین وارد نمی کنند . امارات ششمین تولید کننده بنزین در بین کشورهای عربی است که روزانه ۴۸ هزار بشکه بنزین تولید می کند . میزان تقاضای بنزین در این کشور ۹۲ هزار بشکه در روز است و امارات مجبور به واردات ۴۴ هزار بشکه بنزین است . امارات کمترین میزان یارانه مصرف بنزین را در بین کشورهای عربی پرداخت می کند .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×