اخبار نساجی

بیست و هفتمین رکوردشکنی بورس ثبت شد / بازدهی ۷۰ درصدی بورس در ۷ ماه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بیست و هفتمین رکوردشکنی بورس ثبت شد / بازدهی 70 درصدی بورس در 7 ماه

شاخص بورس تهران در دومین روز معاملاتی هفته بیست و هفتمین رکورد شکنی خود را ثبت کرد و برای اولین بار در تاریخ از کانال ۶۵ هزار واحدی گذشت.

به گزارش ایسنا شاخص بورس تهران در ادامه خوش بینی‌ها به تحولات سیاسی، امروز رکورد جدیدی را ثبت کرد و برای اولین بار موفق به فتح کانال ۶۵ هزار واحدی شد.

به این ترتیب بورس تهران بعد از تحولات سیاسی و دستاوردهای سفر رییس جمهور به نیویورک شاهد حضور قابل توجه خریداران و رشد دسته جمعی قیمت‌ها است به طوری که از ابتدای هفته تا کنون اکثر سهام شرکتها رشد قابل ملاحظه ای را تجربه کرده و صف های خرید سنگین در بازار سرمایه تشکیل شده است.

بر این اساس شاخص بورس تهران که در سایه رکود بازارهای موازی و کاهش قیمت سکه و دلار در حال پیشتازی و ثبت رکوردهای تاریخی است، امروز نیز در ادامه رکوردشکنی خود ۶۳۳ واحد دیگر رشد کرد و در نیمه معاملات موفق به عبور از کانال ۶۵ هزار واحدی شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دماسنج بازار سرمایه که در معاملات روز گذشته کانال ۶۴ هزار واحدی را فتح کرده بود،در معاملات امروز بیست و هفتمین رکورد خود را ثبت کرد وبه کانال ۶۵ هزار و ۳۲۸ واحد رسید.

در حالی کارشناسان افزایش شاخص بورس تا سطح ۷۰ هزار واحدی را در روزهای آینده پیش بینی می‌کنند که با این اتفاق بازدهی بورس تهران در معاملات امروز یک درصد دیگر رشد کرد و بازدهی این بازار جذاب طی هفت ماه گذشته به ۷۰ درصد رسید.

طبق پیش بینی کارشناسان همچنان جو مثبت سیاسی عامل رشد بازار سرمایه در روزهای آینده خواهد بود و انتشار گزارش شش ماهه شرکتها نیز در آینده نزدیک، می‌تواند موجب رونق بیشتر بورس شود.

در بازار دیروز شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه بندرعباس، چادرملو، مخابرات، نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری امید، گل گهر، سرمایه گذاری غدیر، توسعه معادن و فلزات، تاپیکو، پتروشیمی خارک، تبریز و شازند تاثیر ۲۳۴ تا ۲۰ واحدی بر شاخص بورس گذاشتند.

شرکت هلدینگ خلیج فارس که به تازگی به تغییر مدیرعامل مواجه شده است به این دلیل از بیشترین تقاضای بازار برخوردار است که پیش بینی می شود درصورت اعمال استاندارد حسابرسی شماره ۱۶ در صورت‌های مالی خود و اخذ هزینه تسعیر نرخ ارز در سال ۹۲ بتواند سود مناسبی را اعمال کند.

این در حالی است که شرکتهای شرکتهای بانکی روند منفی در پیش گرفته و با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند بر این اساس بانکهای پاسارگاد، تجارت، صادرات، اقتصاد نوین و پارسیان بیشترین تاثیر منفی را در افت بورس گذاشتند.

در بازار دیروز دو صنعت پتروشیمی و حمل و نقل از صف های میلیونی برخوردار شد و شرکتهای هلدینگ خلیج فارس،کشتیرانی،تایدواتر،توسعه معادن و فلزات،سیمان فارس و خوزستان، پتروشیمی فناوران، مخابرات،گل گهر و معادن بافق از بیشترین تقاضای خرید و دو صنعت بانکی و خودرویی از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند به طوری که بیمه دانا، سایپا، بانک صادرات، تجارت و سرمایه گذاری سایپا و مپنا از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

همچنین دیروز حجم تقاضا افزایش پیدا کرد و ۸۷۵ میلیون سهم به ارزش ۴۳۰ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه نیز در جدید ترین رکوردشکنی خود به سطح ۳۱۹ هزار میلیارد تومان رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×