اخبار نساجی

نگرانی شدید سرمایه گذاران آمریکایی از بازگشت بحران مالی

 

یک خبرگزاری انگلیسی در قالب گزارشی به بررسی نگرانی سرمایه داران برتر آمریکایی از تاثیرات بحران بدهی منطقه یورو و احتمال بازگشت سایه بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی بر وضعیت بازارها پرداخت.

به گزارش روز سه شنبه سرویس اقتصادی جام نیوز به نقل از خبرگزاری “رویترز”، برخی از سرمایه گذاران و استراتژیست‌های برجسته آمریکایی برای توصیف بحران بدهی رو به وخامت منطقه یورو و تاثیر این بحران روی اقتصاد جهانی از واژه‌هایی مانند “سرکش”،‌ “شدید”، “وحشتناک” و “تضعیف کننده اعصاب” استفاده می‌کنند.

برخی دیگر هم هستند که بر این باورند که بازارها با سایه بحران جهانی سال ۲۰۰۸ میلادی روبرو هستند و احتمال فروپاشی اعتماد سرمایه گذاران وجود دارد و این در حالیست که بانک ها در حال حکمرانی در اروپا هستند و عامل تشنج نظام مالی جهانی محسوب می شوند.

“بانی باها” مدیر نمونه شرکت مدیریت سرمایه گذاری درآمد ثابت موسوم به ” doubleline capital” که سرپرستی بودجه ای معادل ۳۵ میلیارد دلار را بر عهده دارد، در این باره گفته است: احتمال تکرار تاریخ وجود ندارد اما این تاریخ اغلب ترتیب دارد؛ نگرانی که وجود دارد این است که احتمال تکرار بحران جهانی سال ۲۰۰۸ میلادی وجود دارد؛ حقیقت این است که احتمال تکرار این بحران دقیقا برابر صفر نیست.

“استیو رتنر” یکی دیگر از سرمایه گذاران آمریکایی است که در این رابطه می‌گوید: ما باید از بحران یورو وحشت زده باشیم زیرا اروپایی‌ها در تلاشند تا یک نظام مالی عمیقا معیوب را با چاره‌های سطحی و موقت پایدار کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در ادامه گزارش “رویترز” آمده است: درحالیکه این اظهارات دیدگاه های سرمایه گذاران فوق العاده معتبر است، اما لزوما جریان اصلی دیدگاه‌ها نیست؛ بیشتر اقتصاددانان و استراتژیست ها همچنان بر این باورند که اروپا می تواند درست مثل چندین سال گذشته، از بین تمام این مشکلات نجات پیدا کند؛ درحالیکه اکثریت این اقتصاددانان شاهد رشد ضعیف اقتصاد در آمریکا هستند، اما انتظار این را نیز ندارند که اقتصاد به سوی رکود حرکت کند.

بر اساس این گزارش، درحالیکه آمریکا مدیریت رشد اقتصادی ضعیف خود را بدست گرفته است، بسیاری از کشورهای اروپایی با در نظر گرفتن رشد اقتصادی پایدار با تهدید رکود اقتصادی عمیق، درصد بسیار بالای بیکاری و کسری بودجه های مهارنشدنی روبرو هستند که به دلیل فقدان رشد اقتصاد در حال وخامت هستند.

در ادامه این گزارش اینطور آمده است که در حالی که سران ارشد منطقه یورو در نشست اخیر خود برای اختصاص ۱۳۰ میلیارد یورو معادل ۱۵۶ میلیارد دلار جهت احیای رشد اقتصاد توافق کردند و احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا نیز در نشست آن در تاریخ ۵ ژوئیه مطرح است، اما کارایی اقدامات محرک اقتصادی که بحث آنها وجود دارد احتمالا با در نظر گرفتن سونامی بدهی برخی از کشورها در منطقه یور، بسیار اندک و خیلی دیر باشند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×