اخبار نساجی

تراز تجاری ایران با چین منفی شد

 

درحالی که تراز تجاری ایران با چین در جولای ۲۰۱۴ منفی شده است کل مبادلات تجاری دو کشور در ۷ ماه نخست ۲۰۱۴ به ۳۲.۵۵ میلیارد دلار رسیده که ۱۴.۲۹ میلیارد دلار از این رقم شامل صادرات چین به ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ گمرک چین مبادلات تجاری ایران و چین در ۷ ماه نخست سال جاری میلادی را ۳۲.۵۵ میلیارد دلار اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و چین در ماه های ژانویه تا جولای ۲۰۱۴ با رشد قابل توجه ۵۹.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. در ۷ ماه نخست سال ۲۰۱۳ مجموع مبادلات ایران و چین ۲۰.۳۸ میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات چین به ایران در ماه های ژانویه تا جولای امسال رشد قابل توجه ۱۴۵.۸ درصدی را تجربه کرده و به ۱۴.۲۹ میلیارد دلار رسیده است. در ماه های ژانویه تا جولای سال ۲۰۱۳ کل صادرات چین به ایران فقط ۵.۸۱ میلیارد دلار گزارش شده بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر این اساس صادرات چین به ایران در ۷ ماه نخست امسال با رشد حدود ۲.۵ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه است. این در حالی است که واردات چین از ایران در این مدت تنها ۲۵.۳ درصد افزایش داشته است.

واردات چین از ایران در ۷ ماه نخست امسال با رشد ۲۵.۳ درصدی به ۱۸.۲۵ میلیارد دلار رسیده است. واردات چین از ایران در ۷ ماه نخست سال قبل ۱۴.۵۷ میلیارد دلار اعلام شده بود.

به گزارش تسنیم، رشد قابل توجه صادارت چین به ایران در سال ۲۰۱۴ برخلاف انتظار فعالان اقتصادی است که پیش بینی می کردند با امضای توافق موقت هسته ای محدودیت ها در زمینه مبادلات تجاری ایران با اروپا کاهش یابد و در نتیجه واردات کالاهای عمدتا بی کیفیت چینی کمتر شود.

نه تنها صادرات کالاهای چینی به ایران کمتر نشده است بلکه در سال ۲۰۱۴ شاهد رشد قابل توجه ورود کالاهای چینی به کشور بوده ایم. در نتیجه، فاصله تراز تجاری دو کشور که به نفع ایران بود به شدت کم شده است.

ماه جولای از معدود ماه هایی است که طی آن صادرات چین به ایران از واردات این کشور از ایران پیشی گرفته و تراز تجاری ایران در معامله با چین منفی شده  است. چین در این ماه ۳.۲۸ میلیارد دلار کالا به ایران صادر و ۲.۳۸ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×