اخبار فرش ماشینی

سالانه ۱۲ هزار مترمربع فرش در لرستان تولید می‎شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

سالانه 12 هزار مترمربع فرش در لرستان تولید می‎شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: سالانه ۱۲ هزار مترمربع فرش در لرستان تولید می‎شود.

مهندس بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، افزود: فرش‎بافی یکی از صنایعی است که می‎تواند درآمد بسیار مناسبی داشته و منجر به ارزآوری شود.

وی با بیان اینکه کل مواد اولیه این صنعت در کشور وجود دارد، اظهار کرد: علاوه بر ایجاد اشتغال در کارگاه‎ها، حتی ایجاد اشتغال در خارج از کارگاه‎ها را داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: در حال حاضر ۷۰ هزار بافنده در استان داریم که ۲۰ هزار نفر از آنها تحت پوشش تشکل‎های وابسته به سازمان، سازماندهی شدند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بیرانوند با اشاره به اینکه در بحث ایجاد اشتغال هدف صرفاً بافنده نیست بلکه صنایع پایین دستی و حوزه‎های فروش و بازار این صنعت هم ایجاد اشتغال خواهند کرد، یادآور شد: در حال حاضر ۱۲۰ کارگاه فعال با بیش از ۸۰۰ بافنده در روستاهای استان داریم.

وی تصریح کرد: سالانه ۱۲ هزار مترمربع فرش در استان تولید می‎شود که این رقم به صورت رسمی از ناحیه تشکل‎ها اعلام می‎شود در حالیکه بافندگانی داریم که به صورت مستقل فعالیت دارند و تولید خود را به فروش می‎رسانند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: به دنبال ایجاد یک مرکز برای تمرکز و خرید فرش‎های دست‎باف با همکاری شرکت سهامی فرش هستیم که از این طریق می‎توان فرش‎های دست‎باف را در یک مکان متمرکز و آماری از تولید واقعی استان را داشته باشیم.

بیرانوند بیان کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپایی و آمریکایی بازار هدف فرش دست‎باف لری هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در خصوص پرداخت تسهیلات به بافندگان حوزه فرش خاطرنشان کرد: در مرحله قبل در قالب مشاغل خانگی تسهیلاتی به بافندگان پرداخت شد و در نظر داریم کل اعتباراتی را که در این راستا به سازمان پرداخت می‎شود به فرش دست‎باف اختصاص می‎دهیم و این تسهیلات در اختیار بافندگان و کارگاه‎های فعال فرش قرار گیرد.

وی عنوان کرد: تسهیلات را در مسیری پرداخت می‎کنیم که منجر به تولید شود و همچنین به دنبال ایجاد شرکت‎های پشتیبان هستیم که این شرکت‎ها وظیفه تأمین مواد اولیه فرش‎بافی را بر عهده دارند و تسهیلات لازم در قالب تشکل به آنها پرداخت می‎شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×