اخبار نساجی

تابستان خاموشی نداریم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون وزیر نیرو گفت: با مساعدت مردم، تمامی تلاش این است که تابستان امسال خاموشی برنامه ریزی شده نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بهزاد در حاشیه همایش ملی انرژی در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۲ درصد مصرف برق کشور در زمان پیک کاهش یافته است که باید از همکاری و صرفه جویی مردم قدردانی کرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه های کشور ۶۱ هزار و ۳۵۰ مگاوات است. در عین حال، بازده نیروگاه های کشور به ۳۹ درصد افزایش و تلفات شبکه نیز به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: امسال همچنین برای نخستین بار در فروردین ماه اجرای برنامه تعمیر نیروگاه های کشور به طور کامل پایان یافت.در این میان، برای نخستین بار در سال گذشته نزدیک به پنج هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه های کشور افزوده شد.

معاون وزیر نیرو گفت: افزایش ظرفیت نیروگاه های کشور در هر سال پنج هزار مگاوات و در مجموع برنامه پنجم توسعه ۲۵ هزار مگاوات پیش بینی شده است.با توجه به تعداد نیروگاه های در دست ساخت در کشور این امر به طور قطع محقق خواهد شد.

وی با اشاره به مطرح شدن قطعی برق در شهر تهران، گفت: در صورت صرفه جویی مشترکان، قطعی برنامه ریزی شده برق نخواهیم داشت. در این میان امسال شعار وزارت نیرو این است که حتی یک مشترک نیز نباید قطعی برق داشته باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بهزاد با بیان اینکه در صورت قطعی احتمالی و اتفاقی مردم می توانند با وزارت نیرو ارتباط برقرار کنند، گفت: امکان دارد در موارد اندکی قطعی وجود داشته باشد که اتفاقی است و وزارت نیرو موظف است با سرعت آن را برطرف کند.

وی اظهار داشت: ممکن است در اردیبهشت و فروردین ماه امسال به دلیل تعمیر نیروگاه ها خاموشی موقت و کوتاهی ایجاد شده باشد. این درحالی است که ایران در زمان کنونی از نظر پایداری برق در منطقه رتبه نخست را دارد و به لحاظ استاندارد شبکه نیز از میانگین جهانی بالاتر است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×