اخبار نساجی

بی بی سی: بهای بی سابقه قیمت نفت / وحشت در بازار نفت

 

بی بی سی: بهای بی سابقه قیمت نفت / وحشت در بازار نفت

انتشار اخبار مربوط به انفجار در یک خط لوله عربستان سعودی، بهای نفت خام را در جهان به بیشترین میزان در سه سال و نیم گذشته رساند.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، سایت بی بی سی فارسی روز جمعه (۲ مارس/ ۱۲ اسفند) نوشت: انتشار اخبار مربوط به انفجار در یک خط لوله عربستان سعودی، بهای نفت خام را در جهان به بیشترین میزان در سه سال و نیم گذشته رساند. در آخرین معاملات نفتی در روز پنجشنبه در نیویورک بهای هر بشکه نفت خام برنت ۵ دلار و ۷۴ سنت افزایش یافت و به ۱۲۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. این بالاترین بهای نفت از ژوئیه سال ۲۰۰۸ به این سو بوده است. هرچند با تکذیب خبر توسط عربستان کمی قیمت پایین آمد.

به نوشته این سایت، رکورد پیشین بهای نفت به سال گذشته باز می گردد. زمانی که در لیبی، مخالفان حکومت معمر قذافی دست به اعتراض زده بودند و در این کشور جنگ داخلی شروع شده بود.

وحشت در بازار نفت

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بی بی سی افزود: «از ابتدای سال میلادی جاری، با بالا گرفتن تنش بین ایران و غرب بر سر برنامه هسته ای این کشور، بهای نفت شروع به بالا رفتن کرده بود. ایالات متحده تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کرد که صنعت نفت این کشور را نشانه گرفته بود و اتحادیه اروپا هم اعلام کرده بود که از ایران دیگر نفت وارد نمی کند. ایران هم بی کار ننشست و تهدید کرد که اگر تحریم های بیشتری علیه این کشور وضع شود تنگه هرمز را می بندد.»

بر پایه این گزارش، تنگه هرمز که بین خلیج فارس و دریای عمان قرار دارد شاهراه مهم انرژی جهان است. عربستان سعودی، بزرگترین تولید کننده نفت جهان و تعداد دیگری از کشورهای حوزه خلیج فارس، از طریق همین شاهراه است که به کشورهای دیگر نفت صادر می کند.
بی بی سی تأکید کرد: «تحلیلگران اقتصادی می گویند که “همه این رویدادها باعث شد که بازار نفت دچار وحشت شود و خبر انفجار در خط لوله نفت عربستان سبب شد که این ترس ها دو چندان شود و این طور شد که قیمت ها بالا رفت”.»

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×