اخبار نساجی

۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت پارس جنوبی به فروش رسید

 

500 میلیارد تومان اوراق مشارکت پارس جنوبی به فروش رسید

عرضه اوراق مشارکت پارس جنوبی در پنج روز اول کاری با استقبال مردم مواجه شد به نحوی که دراین مدت ۵۰۰ میلیارد تومان به فروش رسید .

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، عرضه اوراق مشارکت پارس جنوبی از ۶ تیرماه در شعب منتخب بانک ملت در سراسر کشور آغاز شد و به مدت ۶ روز کاری ادامه یافت .

امسال ۴ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی برای شتاب دهی به اجرای طرح های پارس جنوبی از سوی شرکت نفت و گاز پارس منتشر می شود که در مرحله نخست ۵۰۰ میلیارد تومان از این اوراق به فروش رسید.

این اوراق به صورت چهارساله، بی نام و قابل انتقال به غیر بوده و با نرخ سود علی الحساب ۲۰ درصد به صورت سالانه و معاف از مالیات عرضه شد و قابلیت بازخرید قبل از سررسید از سوی بانک ملت را در سال اول انتشار با نرخ سود ۱۸ درصد و پس از یک سال با نرخ سود ۱۹.۵ درصد را داشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر این اساس، سود اوراق مشارکت شرکت نفت و گاز پارس که با هدف تامین منابع برای تکمیل فازهای باقیمانده میدان پارس جنوبی به عنوان بزرگ ترین میدان گازی مستقل جهان منتشر شده ، به صورت روز شمار محاسبه و هر سه ماه یک بار پرداخت خواهد شد.

انتشار اوراق مشارکت پارس جنوبی تابع سیاست های بانک مرکزی بوده و مجوزهای لازم برای انتشار این اوراق در مراحل بعدی را نیز دریافت کرده است .

توسعه میدان مشترک پارس جنوبی در ۲۴ فاز برنامه ریزی شده ، توسعه ۱۰ فاز این میدان مشترک هم اکنون به پایان رسیده و خرداد ۱۳۸۹ قرارداد هشت فاز ۱۳، ۱۴، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی برای توسعه ۳۵ ماهه این میدان مشترک گازی با پیمانکاران داخلی منعقد شد.

همزمان با اجرای این طرح ها طرح توسعه فازهای ۱۵ و ۱۶، ۱۷ و ۱۸ و ۱۲ و ۱۱ پارس جنوبی نیز در دست اجراست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×