اخبار نساجی

قیمت نان و گندم تا پایان امسال افزایش نمی‌یابد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان امسال درحوزه خبازی (نان و گندم) افزایش قیمت نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی غضنفری درباره کیفیت نان پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نیز گفت: کیفیت نان بهتر از قبل شده است اما هنوز جای بهبود دارد و تا حد توان در این راستا گام بر خواهیم داشت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، کیفیت نان را تابع کیفیت گندم دانست و افزود: برخی استان ها از گندم کیفی برخوردارند و برخی استان های دیگر گندم با کیفیت پایین ترمصرف می کنند و یا ممکن است اختلاط گندم به خوبی انجام نشود .این امر بر کیفیت آرد و خمیر اثر خواهد داشت و به تبع آن کیفیت نان را پایین می آورد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اقدامات دولت برای افزایش کیفیت گندم افزود: یکی از کارهایی که شروع کردیم سخت گیری در جدول پاکی خرید تضمینی گندم از کشاورزان بود و به آنان این پیام داده شد که پرداخت دولت درخرید تضمینی گندم منوط به حفظ کیفیت است.

غضنفری گفت: آخرین جدول پاکی خرید تضمینی گندم از کشاورزان سخت گیرانه تر از جداول پاکی قبلی بود و امیدواریم این روند برای سال آینده هم ادامه یابد.

وی در باره میزان واردات گندم نیز اظهار کرد: در زمان حاضر میزان مصرف گندم از محل تولیدات داخلی تامین می شود و تنها برای ذخایر استراتژیک و یا استفاده بخش صنعت است که واردات صورت می گیرد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: تامین ذخایراستراتژیک از محل تولید داخل است و برای رفع کمبود این بخش واردات صورت می گیرد اما در مورد استفاده صنعت ، به لحاظ مشخصات تغذیه ای متفاوت، واردات انجام می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×