اخبار نساجی

ادامه بی تأثیری تحریم های آمریکا علیه ایران *واردات نفت خام هند از ایران ادامه دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ادامه بی تأثیری تحریم های آمریکا علیه ایران *واردات نفت خام هند از ایران ادامه دارد

وزیر خارجه هند می‌گوید، تحریم‌های یک‌جانبه امریکا بر ضد ایران بر واردات نفت دهلی‌نو از جمهوری اسلامی تأثیر نخواهد گذاشت.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: اس.ام کریشنا در پاسخ مکتوب به قانون‌گذاران هندی تصریح کرد، هند تابع تحریم‌های سازمان ملل است اما “تحریم‌های یک‌جانبه اعمال شده از سوی یک کشور یا گروهی از کشورها نباید بر روابط تجاری مشروع با ایران تأثیر بگذارد.”

وی افزود، واردات نفت خام هند از ایران بر اساس نیازهای دهلی نو به انرژی صورت می‌گیرد.

با این حال وزیر خارجه هند خاطرنشان کرد، با این وجود هند و آمریکا”نسبت به تقویت همکاری‌های راهبردی خود متعهد هستند.”

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

امریکا و اتحادیه اروپا از ابتدای سال ۲۰۱۲ در تلاش برای اعمال فشار بر تهران در زمینه برنامه انرژی هسته‌ای‌اش تحریم‌های مالی و نفتی سخت‌گیرانه‌ای بر ضد جمهوری اسلامی اعمال کردند.

هر چند، امریکا ۱۰ مارس اعلام کرد، ۱۱ کشور از جمله ۱۰ کشور اروپایی و ژاپن به دلیل کاهش واردات نفت خام از ایران از تحریم‌های مالی مستثنی خواهند شد.

طبق تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا که قرار است از ۲۸ ژوئن به اجرا درآید، کشورهایی که از ایران نفت خام وارد کنند مجازات خواهند شد.

واشنگتن از ۱۲ کشور دیگر از جمله هند، چین و کره جنوبی نیز خواسته است با کاهش چشمگیر واردات نفت خود از ایران از سایر کشورهایی که خود را از مجازات آمریکا مستثنی کرده‌اند، تبعیت کنند.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و شماری از متحدانشان تهران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای‌اش متهم کرده‌اند.

ایران همواره ضمن رد این اتهامات تاکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای برخوردار است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×