اخبار نساجی

بیش از چهار میلیون دلار کالا از گمرک البرزبه خارج از کشور صادر شد

 

بیش از چهار میلیون دلار کالا از گمرک البرزبه خارج از کشور صادر شد

کرج – مدیرکل گمرکات استان البرز گفت: چهار میلیون و ۴۸۷ هزار و ۱۹۹ دلار انواع کالا در ۱۱ ماه سال جاری از طریق این گمرک به خارج از کشور صادر شده است .

‘‌ افشین امینی ‘ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، میزان کالای صادر شده را چهار هزار و ۶۱۱ تن خواند که از طریق این گمرک به کشورهای افغانستان ، عراق ، انگلستان ، پاکستان و ترکمنستان صادر شده است.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی استان البرز در این مدت شامل فرآورده های غلات ، آرد ، نشاسته ، نان های شیرینی ، میوه های خشک ، مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده از این مواد ( مصنوعات از چدن ، آهن یا فولاد ) صابون رختشویی و انواع میوه ها بوده است.

امینی همچنین اظهار داشت: در این مدت ، ۳۴۱ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۱۴۸ دلار انواع کالا از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی پیام کرج وارد کشور شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت: این کالاها نیز شامل ماشین آلات صنعتی ، کامپیوتر ، انواع قطعات و لوازم کامپیوتر ، وسایل نقلیه موتوری ، انباره های برقی ، تلفن همراه ، پارچه و لوازم خانگی حجیم به وزن ۴۰ هزار و ۸۷۶ تن بوده است.

امینی اضافه کرد: این میزان کالای وارد شده به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴/۲۸۳ درصد از لحاظ ارزشی افزایش داشته است.

وی یادآور شد: گمرک استان البرز به تازگی جزو گمرکات تخصصی ترخیص کامپیوتر ، لپ تاپ ، نوت بوک ، تبلت و موبایل معرفی شده است.

امینی گفت: حدود ۳/۹ درصد کالاهای ترخیصی از طریق ناوگان هوایی و ۷/۹۰ درصد از طریق ناوگان زمینی از مبادی بندر شهید رجایی و بندر امام (ره ) و گمرک بازرگان به این گمرک ترانزیت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرودگاه بین المللی پیام کرج ۲۶ فروردین ماه سال ۶۹ راه اندازی شد و منطقه ویژه اقتصادی آن نیز در تیرماه سال ۸۲ آغاز به کار کرد.

این فرودگاه در زمینی به وسعت ۱۰ هزار هکتار در جنوب غربی کرج و ۵۵ کیلو متری غرب تهران واقع شده که سه هزار و ۶۰۰هکتار آن مربوط به منطقه ویژه اقتصادی است که اداره کل گمرکات استان البرز در کنار منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×