اخبار نساجی

اختلاف ۲۳ هزار تومانی سکه پیش فروشی

 

اختلاف 23 هزار تومانی سکه پیش فروشی

قیمت سکه پیش فروشی در فاز دوم با احتساب ۳۱ هزار تومان مالیات بر ارزش افزوده در حالی ۶۵۸ هزار تومان برای مشتری هزینه دارد که آخرین نرخ سکه در بازار آزاد ۶۳۵ هزار تومان است و اختلاف قیمت ۲۳ هزار تومانی را نشان می‌دهد.

فاز دوم پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی از فردا چهارشنبه با قیمت ۶۲۷ هزار تومان با تحویل ۴ ماهه در حالی آغاز می شود که نرخ سکه در بازار به شدت کاهش یافته است. امروز در پی کاهش نرخ دلار، نرخ انواع سکه نیز کاهش یافت که بر اساس آن، نرخ سکه طرح جدید با کاهش ۱۸ هزار تومانی به ۶۳۵ هزار تومان رسید.

یک حساب سرانگشتی نشان می دهد که قیمت سکه پیش فروشی بانک مرکزی با احتساب ۳۱ هزار تومان نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۵ درصدی از نرخ سکه در بازار بیشتر می شود.

به عبارت دیگر، نرخ سکه بانک مرکزی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده حدود ۶۵۸ هزار تومان می شود. این امر حاکی از این مطلب است که گزینه دریافت سکه پیش فروشی در فاز دوم در صورتی که فرد آن را از بانک تحویل گرفته و بخواهد در بازار بفروشد، سودی برای پیش خریدار در پی نخواهد داشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این حالت، تحویل سکه پیش خریداری و فروش آن در بازار نه تنها سودی برای خریدار ندارد بلکه با توجه به خواب سرمایه و مدت ۴ ماهی که از تاریخ ثبت نام و پرداخت وجه گذشته است، ضرر هم محسوب می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×