اخبار نساجی

هنر موج‌بافی قزوین در سعدآباد زنده به نمایش در می‌آید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون صنایع دستی قزوین گفت: هنرمند صنایع دستی این استان با فرا رسیدن هفته میراث فرهنگی در قالب یک غرفه تولیدات خود را در رشته موج‌بافی به نمایش گذاشته است.

«حمیدرضا قاسمی» در گفت‌وگو با میراث آریا (chtn) افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های‌ صورت گرفته، تعدادی از استان‌ها با شروع هفته میراث فرهنگی (از ۲۵ اردیبهشت‌ماه) برنامه‌های فرهنگی خود را در کاخ سعدآباد آغاز کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نیز شرایط را برای حضور یک صنعتگر در این کاخ فراهم کرده است.

معاون صنایع دستی قزوین در ادامه گفت: استاد «احمد بامشاد» بیش از ۱۰۰ اثر در قالب سجاده، کیف و جاموبایلی برای عرضه در کاخ سعدآباد در هفته میراث فرهنگی تهیه کرده است.

این مقام مسوول یادآور شد: هنرمند نامبرده به دلیل نوآوری و ابتکار در خلق آثارش و در حال منسوخ بودن رشته موج‌بافی برای حضور در نمایشگاه هفته میراث فرهنگی که در کاخ سعدآباد در حال برگزاری است، انتخاب شده است.

وی در گفت‌وگو با میراث‌آریا خاطرنشان کرد: استان‌ها در این مدت تلاش خواهند کرد تا داشته‌های فرهنگی خود را در قالب برنامه‌هایی نظیر موسیقی، صنایع دستی، لباس و غذاهای محلی معرفی کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×