اخبار فرش ماشینی

بیانیه انجمن صنفی کارفرمایان صنایع نساجی استان اصفهان

 

موضوع : شناسایی قوانین مخل تولید

با سلام و احترام و عطف به نامه شماره ۴۱۲۵۹/۱۰ مورخ ۱/۱۰/۹۳ در ارتباط با مسائل مخل تولید به استحضار میرساند:

الف – شرکت شهرک ها: شرکت شهرک ها اولین گام یک تولید کننده می باشد که هرچند مسئولین آن کلاً از افراد محترم و دلسوخته نظام می باشند لکن علیرغم آن ویژگی های شایسته، متاسفانه قوانین و مقررات آن اجازه هیچگونه همکاری با تولیدکننده را نمی دهدکه متاسفانه شرکتی که برای بسترسازی مناسب برای تولید ایجاد شده به یک بنگاه معاملاتی املاک تبدیل شده است که قیمت زمین بدون ضابطه افزایش می یابد و مشکل مضاعف اینکه زمینی که از طرف منابع طبیعی مجاناً فقط برای تولید در اختیار شرکت شهرک ها قرار می گیرد و شرکت شهرک ها باید حق خدمات دریافت کند (که آن خدمات را نیز کامل انجام نمی دهد) آن شرکت علاوه بر قیمتهای گزاف مبالغی را بعنوان حق مرغوبیت دریافت می کند.

* چنانچه در روند کار حتی یک برگه چک از تولید کننده برگشت شود حساب چندین ساله کارفرما در همین ابتدا قفل شده و در لیست سیاه قرارمی گیرد و در شروع و برای همیشه در سیستم بانکی متوقف می شود.

* علیرغم اینکه طبق ماده ۱۵۸ قانون برنامه پنجم دولت مکلف است کلیه خدمات از قبیل آب، برق و گاز را تا ورودی کارگاه تامین نماید. متاسفانه در همین ابتدای کار رابطه همکاری آن با تولیدکننده قطع می شود که از باب مثال شرکت برق مبالغ هنگفتی را تحت عنوان هزینه نیرو رسانی از تولید کننده مطالبه می کند که ابداً از تعهدات وی نیست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ب- شرکت آب، برق، گاز: جای تاسف است کارخانه ای که در این شرایط بحران توان پرداخت هزینه های مصرفی خود را ندارد در صورت تقسیط، بهره با نزول های بسیار زشت (۲۴ درصد) را از تولیدکننده مطالبه می نماید.
ج – بانکها: از ابتدای کار بعنوان یک شریک یک طرفه بوده و فقط با سود احتمالی شریک است و در واقع یک رفیق نیمه راه می باشد و جای این سوال باقی است که در کجای دنیا تولید با بهره بانکی ۳۰ درصد جواب می دهد در صورتیکه حاشیه سود کارخانجات در شرایط مناسب کمتر از حدود ۵ درصد می باشد.
د – سازمان تامین اجتماعی: در شرایطی که حق بیمه سهم کارفرما در ایران نسبت به سایر کشورها بیشتر است (طبق جدول زیر) سازمان تامین اجتماعی در صورت تاخیر در ارسال لیست یا تاخیر در امر پرداخت جرائم سنگینی را بر تولیدکننده تحمیل می کند.

ح – اداره دارایی: چنانچه کارفرما از هفت خوان جان سالم بدر برد وکارش به تولید کشیده شد اداره دارایی برآورد مالیات کارخانجات را در اصفهان بصورت سلیقه ای در نظرگرفته و مشکل مالیات برارزش افزوده متاسفانه با برخوردهای غیرقابل انتظار (اصفهان ستیزی) دفاتر طی الراس می شوند که در این زمینه بعضاً سرمایه گذاریها به سایر استانها منتقل شده و انگیزه سرمایه گذاری در اصفهان کمتر شده است. شایان ذکر است با توجه به حمایت های مسئولین سیاسی استان در حال حاضر اداره دارایی اصفهان با تغییرات سازمانی که خوشبختانه در بخش امور ارزش افزوده انجام داده باب همکاری را با صنعت آغاز کرده که امید است این موضوع به نتایج حمایت از تولید برسد. جا دارد از شخص ریاست محترم امور اقتصادی و دارایی اصفهان جناب حاج آقا امیری صمیمانه تشکر نمایم.

ن – موضوع گمرک: (وادرات) در صورتیکه همه شرایط برای عدم تولید در کشور مهیا شده و واردات از در و دیوار کشور بالا می رود و کلیه امکانات کشور در خدمت کارفرمایان و کارخانجات کشورهای بیگانه می باشد و فقط در ۱۰ ماهه اول دولت یازدهم، بیش از تولید ۷۰ کارخانه داخلی، نخ وارد کشور شده و در سال جاری حدود ۲۲۰ هزار تن پارچه از هند و بعضاً توسط ارگانهای دولتی نظامی وارد شده که طبق آمار گمرک در هفت ماهه سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ آمار واردات به شرح زیر بوده :
(انواع الیاف ۱۹% کاهش – انواع پنبه ۱۵%کاهش – انواع نخ ۹% کاهش ) و (انواع پارچه ۶۵% افزایش – انواع پوشاک ۹۱% افزایش – انواع کف پوش ۴۵۷% افزایش – انواع پتو ۲۱۲% افزایش – انواع منسوجات ۲۹۸% افزایش – انواع رنگ ۳۴۶% افزایش – انواع ماشین آلات ۷۱% افزایش ) یافته و در واقع بالغ بر ۰۰۰/۲۲۲/۱ دلار واردات داشته ایم که با توجه به قیمت فعلی نفت و سایر تحریم های استکباری باید دید خادمین کشور چه کسانی هستند. حال که با زبان بی زبانی می گویند “تولید ممنوع واردات ممنون” و کلیه عوامل در خدمت واردات و امور غیر مولد بوده چطور بعضاً افراد حتی بخود اجازه می دهند حتی کلمه مقدس تولید را به زبان ببرند و در واقع در کشور ما تولید به یک کلمه بی محتوا تبدیل شده است، که امیدواریم روزی شاهد جشن پایان نفت باشیم که در آن زمان خواهد بود که دولت در مقابل بخش خصوصی سر تعظیم فرود خواهد آورد تا خادمین واقعی به ملت معرفی شوند.
البته ادارات فوق شاید از منافع شخصی خود دفاع کنند لکن آنچه موجب تاسف مضاعف است اینکه این وظایف نمایندگان محترم مجلس می باشد که بجای اینکه دلیل عدم اجرای قانون کسب و کار و رفع موانع تولید را بگیرند و اجازه ندهند واردات با ارز دولتی و صادرات و تولید با ارز آزاد انجام گیرد، اجازه می دهند چنین قوانین ضد تولید در کشور وضع شود.
در پایان اجازه می خواهم اضافه کنم در شرایط کنونی بجای شناسایی کلمه مخل تولید کلمه حمایت از تولید را باید جست و جو کنیم. حال از مسئولین محترم کشور انتظار دارد ندای مظلومیت کار، تولید و اشتغال را از لسان مبارک رهبر معظم انقلاب شنیده باشند که در هر سال و در تبریک سال نو و پیام های نوروزی، تولید را محور استقلال دانسته اند، مسئولین دلسوز کشور نیز به
آن لبیک گفته، چرا که نهضت اجتماعی و خانوادگی و سیاسی همه ما در گرو کار و اشتغال و تولید می باشد.
از خداوند توفیق روز افزون برای کلیه مسئولین و خادمین واقعی نظام را خواهانم.
با احترام

دبیرانجمن – مظفر چرمقانی

منبع: شماره ۲۸ مجله کهن

تلفن اشتراک: ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×