اخبار نساجی

ماجرای بازگشت نفتکش‌های یونانی به ایران/ شرکت نفت: صحت ندارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ماجرای بازگشت نفتکش‌های یونانی به ایران/ شرکت نفت: صحت ندارد

 

    مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی، هر گونه پهلوگیری یا بارگیری کشتی‌های نفتکش یونانی در پایانه‌های نفتی ایران در خلیج فارس را رد کرد و گفت: در شرایط فعلی تنها نفتکش‌های ایرانی و ژاپنی در پایانه های نفتی پهلوگیری می کنند.

به گزارش مهر، با گذشت بیش از دو سال از تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا، پالایشگاه‌های یونانی تاکنون بدهی نفتی خود با شرکت ملی نفت ایران را تسویه نکرده اند.

سید محسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران هم با تائید بر پابرجا ماندن بدهی های نفتی یونان به ایران، گفته است: در حال حاضر ایران از پالایشگاه های نفت یونان، شل و چندین شرکت دیگر در مجموع حدود چهار میلیارد دلار بدهی نفتی معوق دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همزمان با این اظهار نظر، برخی از رسانه های خارجی امروز از بازگشت کشتی های نفتکش یونانی به پایانه های نفتی ایران در خلیج فارس خبر دادند.

پایگاه ترید ویندز نیوز امروز مدعی شد: چهار فروند از ۵ نفتکش غول پیکری که قبلا در ناوگان کشتیرانی سرمایه دار یونانی، دیمیتریس کامبیس فعالیت می کردند با اسامی جدید در آب های ایران مشاهده شده اند. این نشان می دهد که این نفتکش ها فعالیت های خود را از سر گرفته اند.

سه فروند از این کشتی‌های نفتکش با پرچم مغولستان تردد می کنند. کشتی چهارم، پس از مدت ها توقف در جزیره خارک، بدون تغییر نام عازم یکی از بنادر هند شده است.

این رسانه خارجی همچنین مدعی شده است: هنوز مشخص نیست که چه کسی کنترل کشتی‌های سابق کامبیس را در اختیار دارد، اما نوع نامگذاری آنها نشان می دهد که این تانکرها در اختیار شرکت ملی نفتکش ایران قرار دارند که نام کشتی ها را به صورت اتفاقی انتخاب می کند.

سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران امروز در گفتگو با مهر، هر گونه پهلوگیری و یا بارگیری کشتی‌های نفتکش یونانی در پایانه‌های نفتی ایران در خلیج فارس را رد کرد و گفت: در شرایط فعلی تنها نفتکش های ایرانی و ژاپنی در پایانه های نفتی پهلوگیری می کنند.

یک مقام مسئول در شرکت ملی نفتکش ایران هم در گفتگو با مهر با بیان اینکه این شرکت هیچ گونه کشتی یونانی با پرچم مغولستان در اختیار ندارد، تصریح کرد: اجاره و یا خرید کشتی‌های نفتکش یونانی توسط شرکت ملی نفتکش ایران و تردد این کشتی‌ها با پرچم مغولستان صحت ندارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×