اخبار نساجی

چین با پشت سر گذاشتن آمریکا رتبه اول تجارت دنیا را کسب کرد

 

چین با پشت سر گذاشتن آمریکا رتبه اول تجارت دنیا را کسب کرد

    ارزش تجاری محصولات چینی در سال ۲۰۱۳ از آمریکا فراتر رفته و در دوره زمانی ماه‌های ژانویه تا نوامبر ارزش تجارت کالایی این کشور به ۳.۷۷ تریلیون دلار رسیده است.

به گزارش فارس به نقل از چاینا دیلی، ارزش تجاری محصولات چینی در سال ۲۰۱۳ از ارزش تجاری محصولات ایالات متحده فراتر رفته و نه تنها این کشور را به رتبه دوم تنزل داده، بلکه خود برای اولین بار در مقام اول تجارت کالایی دنیا قرار گرفته است.

در سال ۲۰۰۹ چین تبدیل به بزرگترین صادر کننده و دومین وارد کننده جهان شده بود.

بر اساس اطلاعات اداره کل گمرک دولت چین، در دوره زمانی ماههای ژانویه تا نوامبر ارزش تجارت کالایی چین به ۳.۷۷ تریلیون دلار رسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حتی در صورتی که میزان تجارت کالایی چین در ماه دسامبر ۲۰۱۳ برابر سال ۲۰۱۲ به میزان ۳۷۰ میلیارد دلار برآورد شده و رشد آن صفر درصد در نظر گرفته شود، میزان تجارت کالایی برای کل سال به ۴.۱۴ تریلیون دلار خواهد رسید.

اما معمولا ماه دسامبر شاهد رشد قوی در میزان صادرات و واردات چین بوده است: ماه دسامبر بر اساس شاخص سال به سال، در سال ۲۰۰۹ رشدی ۳۲.۷ درصدی،در سال ۲۰۱۰ رشدی ۲۱.۴ درصدی،در سال ۲۰۱۱ رشدی ۱۲.۶ درصدی و در سال ۲۰۱۲ رشدی ۱۰.۲ درصدی را تجربه کرده است.

بر اساس داده ای اداره آمار ایالات متحده در دوره زمانی ماه های ژانویه تا اکتبر تجارت کالایی ایالات متحده به میزان ۳.۲۶ تریلیون دلار رسیده است.

بر اساس برآورد آمریکا ارزش تجارت کالایی چین در سال ۲۰۱۳ حداقل ۴.۱۴ تریلیون دلار بوده است.

ارزش تجارت کالا در ایالات متحده در سالیان اخیر رشدی بالاتر از ۱۵ درصد در ماه های نوامبر یا دسامبر را تجربه نکرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×