اخبار فرش ماشینی

بهره برداری از خط تولید نخ ظریف پلی استر ویسکوز (ملانژ) در شاهین شهر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

خط تولید نخ ظریف پلی استر ویسکوز (ملانژ) در کارخانه ریسندگی شاهین شهر و میمه به بهره برداری رسید.

برای اجرای این طرح  بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و  ظرفیت تولید هزار ۱۰۰ و  تن نخ ظریف پلی استر ویسکوز را در سال دارد. 

محسن صالح نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم بهره برداری از این طرح با بیان اینکه برای حمایت از واحدهای کوچک و متوسط تسهیلاتی در نظر گرفته شده گفت: اقداماتی نظیر ساخت نشان تجاری، کنترل مبادی ورود و عرضه کالا  برای حمایت از بخش تولید در حال اجراست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

گلناز نصرالهی مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت هم گفت: بزرگترین مشکل پیش روی صنعت نساجی قاچاق است که سالانه بین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد دلار در سال برآورد می شود.

مدیر عامل کارخانه های ریسندگی همدانیان نیز با اشاره به این که نیاز کشور به نخ پلی استر ویسکوز حدود شش  هزار تن است گفت:  در حال حاضر این نوع نخ از کشورهای چین و هند وارد می شود که با بهره برداری از این خط تولید، بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نیاز کشور در داخل تامین و از خروج بیش از سه میلیون دلار ارز در سال، جلوگیری می شود.

سید محمدصادق میرمحمد صادقی گفت:  با راه اندازی این خط تولید برای ۶۰ نفر بطور مستقیم و ۱۰  نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد شده است. 

مؤسسه خیریه علی و حسین همدانیان اصفهان با برنامه ریزی و اقدام برای هرگونه فعالیت عام المنفعه و خیریه همچون رسیدگی به ایتام و مستمندان، امور بهداشت  و درمان، رفاه و تعاون عمومی حدود ۱۰ سال پیش با اساسنامه جدید  فعالیت خود را از سر گرفته است. 

اجرا و پشتیبانی اقتصادی هرگونه فعالیت لازم برای احیا و ارتقای  فرهنگ دینی و گسترش مذهب حقه جعفری و حفظ، تقویت و اعتلای حوزه های علمیه تشیع و توسعه تعلیم و تربیت دانشگاه ها و آموزش و پرورش از دیگر زمینه های فعالیت این خیریه است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×