اخبار نساجی

رقابت ایران برای دبیرکلی ۲ سازمان مهم

 

رقابت ایران برای دبیرکلی ۲ سازمان مهم

صادرات نفت از ارقام بودجه پیشی گرفت

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با بیان اینکه علی‌رغم تحریم‌ها میزان صادرات نفت، میعانات و فرآورده‌های نفتی از رقم بودجه بالاتر است، گفت: ایران سمت‌های مهمی در دبیرخانه دو سازمان مهم اوپک و کشورهای صادرکننده گاز دارد و برای دبیرکلی هر دو تلاش می‌کند.
محمدعلی خطیبی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه میزان صادرات نفت و میعانات گازی به تکالیف بودجه سال جاری نزدیک است، اظهار داشت: اگر میزان صادرات فرآورده‌های نفتی را به صادرات نفت و میعانات گازی اضافه کنیم از ارقام در نظر گرفته شده در بودجه جلوتر هستیم.
وی افزود: این عملکرد با تلاش همکاران ما در مدیریت بین‌الملل شرکت ملی نفت محقق شده است، چنانکه علی‌رغم تحریم‌ها در ۴ ماهه اول امسال مجموع صادرات نفت، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی از ارقام در نظر گرفته شده در بودجه بالاتر است.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت در ادامه با بیان اینکه از نظر حضور در مجامع بین‌المللی مانند اوپک و مجمع جهانی صادرکنندگان گاز نیز شرایط مطلوبی داریم، اضافه کرد: الان در اوپک ایران به عنوان مدعی دبیر کلی مطرح است، ما هم تصدی پست دبیر کلی را پیگیری می‌کنیم و در کنار دو کاندیدای دیگر از تلاش برای کسب پست دبیر کلی کوتاه نیامده‌ایم.

وی اضافه کرد: در کنار این مسئله در دبیرخانه اوپک یک دپارتمان بسیار مهم یا به عبارتی مهم‌ترین دپارتمان این سازمان یعنی دپارتمان نفت و بازار در اختیار نماینده ایران است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

خطیبی تاکید کرد: در عین حال ۴ کارشناس زبده نیز از سوی ایران در سمت‌های بسیار حساس دبیرخانه اوپک حضور دارند و ایران با حضور ۵ نفر در دبیرخانه اوپک از جمله کشورهایی است که بیشترین تعداد کارشناسان و بهترین حضور را در رده مدیریتی و کارشناسی دبیرخانه اوپک به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: در مجمع صادرکنندگان گاز نیز دوره دبیر کل فعلی رو به پایان است که ما برای گرفتن پست دبیرکلی در آن سازمان نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم و با جدیت این برنامه را پیگیری می‌کنیم.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک و مجمع کشورهای صادرکننده گاز ادامه داد: بر این اساس کاندیدایی که شانس بالایی برای نشستن بر جایگاه دبیرکلی داشته باشد را در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم دبیر کلی این سازمان‌ را به دست بیاوریم.

وی با بیان اینکه در عین حال در دبیرخانه مجمع صادرکنندگان گاز نیز یک دپارتمان حساس در اختیار ایران است، افزود: این مجمع ۳ دپارتمان بیشتر ندارد که یکی از آنها در اختیار ایران است و ۴ سمت کارشناسی مهم را نیز در این دبیرخانه در اختیار داریم.

خطیبی اضافه کرد: ریاست مجمع کشورهای صادرکننده گاز نیز در اختیار ایران است و وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران رئیس مجمع کشورهای صادرکننده گاز محسوب می‌شود و این ریاست تا آخر سال جاری میلادی در اختیار ایران خواهد بود.

وی گفت: به علاوه در آخرین اجلاس سران این کشورها که چندی پیش در مسکو برگزار شد با رایزنی‌های انجام شده موفق شدیم اجلاس سران بعدی را علی‌رغم آنکه کشورهای زیادی مدعی برگزاری این اجلاس بودند، به ایران منتقل کنیم.

مدیر امور بین‌الملل نفت تاکید کرد: برای کسب موافقت همه اعضا با برگزاری نشست سران در ایران دو تا ۳ سال به صورت مستمر تلاش کردیم و این مطلب به سادگی به دست نیامد.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت افزود: اجلاس وزارتی مجمع صادرکنندگان گاز نیز در نوامبر امسال در تهران برگزار خواهد شد که فرصت بسیار مناسبی برای ایران محسوب می‌شود، چرا که این اجلاس همان اجلاسی است که درباره انتخاب دبیرکل بعدی مجمع صادرکنندگان گاز در آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در پایان گفت: باید تاکید کنم که میزان صادرات نفت، میعانات و فرآورده‌های نفتی ایران از رقم بودجه کشور بالاتر است و جایگاه ایران در دو مجمع مورد اشاره جایگاه بسیار خوب و در مقایسه با دیگر کشورها جایگاه ارزنده‌ای است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×