اخبار فرش ماشینی

قول مساعد وزیر صنعت برای رفع چالش‌های صنعت پوشاک

 

دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران از قول مساعد وزیر صنعت برای رفع مشکلات مربوط به قانون مالیات بر ارزش افزوده و قانون مشاغل سخت و زیان‌آور خبر داد.

به‌گفته محمدمهدی رئیس‌زاده- دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران- در جلسه‌ای که عصر دیروز در حضور تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تشکل‌های نساجی و پوشاک با موضوع« تولید و صادرات صنعت پوشاک» برگزار شد؛ علاوه با وزیر صنعت ، آقایان خسروتاج- معاون وزیر- ، افخمی- رئیس سازمان توسعه تجارت- ، نوابی- رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده-، صالح نیا- معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت- ، سیدابریشمی- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و خانم نصراللهی- مدیرکل دفتر نساجی وزارت صنعت- از بخش دولتی و دکتر شیبانی و اینجانب ( انجمن صنایع نساجی ایران)، آقایان نبوی و یکتا (اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران)، آقایان شیرازی و صدق‌آمیز (اتحادیه پوشاک کشوری)، آقای هاکوپیان و طاهری(‌مدیر کارخانجات پوشاک سرزمین شاد) و تعدادی از صادرکنندگان به‌عنوان نمایندگان بخش خصوصی صنعت پوشاک حضور داشتند.

وی ادامه داد: در ابتدا، خانم نصراللهی به ارائه مطالبی در مورد وضعیت تولید و صادرات پوشاک در ایران و جهان پرداختند که بر این اساس ۴۲۳میلیارد دلار حجم صادرات جهانی پوشاک در سال۲۰۱۳ بود و ۴ درصد کل صادرات صنعتی جهان به پوشاک اختصاص پیدا می‌کند.

به‌گفته دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران، میزان صادرات پوشاک ایران ۶۴ میلیون دلار ( طبق آمارهای سال۱۳۹۳) و ارزش مصرف پوشاک در چهار سال اخیر یازده میلیارد دلار بود. ضمن این‌که هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی ( با اشتغال مستقیم ۳۰هزار نفر) و ۲۰ هزار واحد صنفی (با اشتغال مستقیم ۲۵۰ هزار نفر) در زمینه تولید پوشاک به فعالیت می‌پردازند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ضمن اشاره به این مطلب که در جلسه دیروز، مسائل مربوط به «قانون مالیات بر ارزش افزوده» و «مشاغل سخت و زیان‌آور» از سوی نمایندگان بخش خصوصی مطرح شد؛ اذعان داشت: مقرر شد ظرف دو هفته آینده، پیشنهادات خود را در مورد حذف قانون مشاغل سخت و زیان‌آور و مالیات بر ارزش افزوده به وزیر صنعت انتقال دهیم.

رئیس‌زاده، کنترل واردات مبادی ورودی کشور، ثبت برند، اختراعات و نوآوری‌ها، ارائه مشوق‌های صادراتی، تأسیس شهرک پوشاک و احداث مناطق ویژه تولیدکنندگان پوشاک را از مهم‌ترین مسائلی دانست که در جلسه دیروز با وزیر درمیان گذاشته شد.

دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران اذعان داشت: ‌این جلسات هر دو هفته یک‌بار با حضور شخص وزیر صنعت در مورد یکی از شاخه‌های صنعت نساجی برگزار خواهد شد لذا به تمام تولیدکنندگان و صنعتگران بخش خصوصی توصیه می‌کنم که دیدگاه‌ها، نظرات و راهکارهای رفع چالش‌های تولید را با تشکل‌های نساجی مانند انجمن صنایع نساجی ایران، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، جامعه متخصصین نساجی ایران و .. در میان بگذارند تا از طریق تشکل‌های مذکور، مسائل به دولتمردان منعکس شود.

وی اضافه کرد: یکی از مواد قانون بهبود مستمر فضای کسب وکار، سامان‌دهی تشکل‌ها و در صورت نیاز و ضرورت، ثبت تشکل‌های جدید توسط اتاق بازرگانی است؛ در صنایع نساجی و پوشاک، تشکل‌های متعددی وجود دارند. آقای هاکوپیان در جلسه دیروز، پیشنهاد تشکیل یک تشکل تخصصی پوشاک را مطرح کردند اما انجمن صنایع نساجی معتقد است که تمام تشکل‌های نساجی و پوشاک زیر یک چتر واحد در قالب «کنفدراسیون صنایع نساجی و پوشاک» دور همدیگر جمع شوند تا یک صدا که متضمن منافع تمام شاخه‌های این صنعت است، به گوش دولتمردان و مسئولین ذی‌ربط برسد.

وی در بخش دیگر این مصاحبه به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در مورد برگزاری دوره‌‌های آموزشی برای متخصصین ایرانی و هم‌چنین تأمین قطعات مورد نیاز با اتحادیه ماشین‌سازان فرانسه اشاره کرد که صبح دیروز در «همایش تخصصی اتحادیه ماشین‌سازان نساجی فرانسه» در هتل هما انجام گرفت.

رئیس‌زاده در پایان ابراز امیدواری کرد با نتیجه‌بخش بودن مذاکرات هسته‌‌ای و رفع تحریم‌ها، شاهد حضور موثر و پربار صنعتگران و سرمایه‌گذاران صنعت نساجی سایر کشورها باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×