اخبار نساجی

افتتاح و راه اندازی ۱۲ واحد پالایشی و جانبی در سال جهاد اقتصادی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

همزمان با نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال جهاد اقتصادی، ۱۲ واحد پالایشی و جانبی در کشور افتتاح و به بهره برداری رسید.

همراهان نیوز، احداث واحد تقطیر نفت خام و واحد تقطیر در خلا در طرح افزایش ظرفیت و بهینه سازی پالایشگاه لاوان از جمله این طرح هاست که ظرفیت پالایشی را تا ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش داد و علاوه بر آن موجب افزایش تولید بنزین، گوگردزدایی از محصولات و تولید فرآورده بر اساس استاندارد یورو ۴ شد.

براساس آمار و اطلاعات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، با راه اندازی واحدهای تقطیر نفت خام و تقطیر در خلا، تولید بنزین در این پالایشگاه ۸۰۰ هزار لیتر در روز افزایش یافت.

احداث مجتمع جدید کت کراکر پالایشگاه آبادان از دیگر پروژه های اجرا شده در بخش پالایش و پخش کشور است که با اجرای این واحدها هدف افزایش ۴.۵ میلیون لیتری بنزین در سال جاری محقق شد.

طرح بنزین سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران از دیگر طرح های اجرا شده در سال جهاد اقتصادی بود که با هدف بهبود کیفیت بنزین اجرا شد.

علاوه بر این طرح ها، واحد تصفیه نفت سفید طرح بهینه سازی فرآیند و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه شهید تندگویان تهران نیز به بهره برداری رسید که از آن پس گوگرد در محصول نفت سفید با ظرفیت ۳۱ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز مطابق استاندارد یورو ۵ کاهش یافت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

**افزایش روزانه ۴ میلیون لیتر بنزین موتور در پالایشگاه امام خمینی (ره)

در سال جهاد اقتصادی، تولید بنزین موتور در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند روزانه ۴ میلیون لیتر افزایش یافت که علاوه بر آن باید به این نکته توجه کرد که با اجرای طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند تولید محصولات با مشخصات و کیفیت استاندارد یورو ۴ محقق شد.

در راستای این طرح، تولید بنزین در پالایشگاه امام خمینی (ره) در ازای کاهش نفت کوره صورت گرفت و همچنین تامین نفت خام از صد درصد نفت خام اهواز به مخلوط ۵۵ درصد نفت خام اهواز و ۴۵ درصد نفت خام سنگین از حوزه های دیگر تغییر کرد.

در سال جهاد اقتصادی واحدهای ۱۷ (تولید هیدروژن) ۱۸ (واحد آمین)، تصفیه نفت سفید، بویلر (A,B 2131_B)، مولدهای گازی (GTG-2131, 2132, 2133)، مولدهای بخاری (STG,2134,2135) و واحدهای تصفیه نفتا و تبدیل کاتالیتستی این طرح به بهره برداری رسید.

** صادرات فرآورده ها به افغانستان و عراق

در این بین می توان به صادرات فرآورده های نفتی به افغانستان و عراق به ترتیب به میزان ۱۱۰ هزار لیتر و ۸۲۰ هزار لیتر در روز به عنوان دیگر دستاورد کشور در بخش پالایش و پخش فرآورده های نفتی اشاره کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×