اخبار نساجی

تسهیلات وام ازدواج برای خرید فرش دستباف

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تسهیلات وام ازدواج برای خرید فرش دستباف

عباس کسایی فر در مصاحبه با رادیو ( صدای جمهوری اسلامی ایران) گفت: سالانه بیش از ۸۰۰ هزار ازدواج در کشور صورت می گیرد و می توان بخشی از تسهیلات وام ازدواج تا ۶ میلیون تومان را به خرید فرش دستباف اختصاص داد که اتفاق بزرگی در صنعت فرش و اشتغال و گردش پولی رخ می دهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران همچنین خواستار ساماندهی قیمت ها و حمایت از طرف های عرضه ( تولید) و تقاضای فرش دستباف کشور شد و گفت : در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید امور بافندگان مانند بیمه فعالان این هنر – صنعت و توسعه بازار داخلی و خارجی محصولات این بخش را در اولویت قرار دهیم.

عباس کسایی فر با اشاره به بالارفتن نرخ ارز در بازار گفت: قیمت فرش دستباف نیز اندکی افزایش یافته است و چون بخشی از مواد اولیه، مانند ابریشم و کرک ، وارداتی است که افزایش قیمت ارز، روی قیمت آنها تاثیر می گذارد.
کسایی فر ، ارائه وام بدون بهره برای خرید فرش دستباف و جذب فرش های دست دوم را نیز در رونق خرید فرش دستباف مهم دانست.
وی تصریح کرد: فرش دستباف هویت ایرانی دارد و دارای مزایای بی شماری است که متاسفانه تاکنون تبلیغات زیادی در خصوص آن صورت نگرفته است.

کسایی فر اظهار داشت : معمولا قیمت بالای فرش دستباف یکی از دلایل بی انگیزگی برای خرید آن در داخل بیان می شود اما هموطنان ما از مزایای مثبت این هنر- صنعت اطلاع دقیقی ندارند.
وی افزود : بیش از ۸۵ درصد از فرش های دستباف ایرانی به خارج از کشور صادر می شود و ۱۵درصد بقیه نیز در بازار داخلی به فروش می رسد اما در نهایت به عنوان فرش کهنه صادر می شود ، چون این فرش ها در خارج خریدار دارد.
توسعه بازرگانی فرش دستباف و عبور از تولید سنتی به سوی تولید براساس تقاضاها و سلایق و خواست های جهانی فرش باید در اولویت باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کسایی فر تاکید کرد : صادرات فرش ما نباید محدود به بازارهای خارجی سنتی باشد ، بلکه باید بازارهای جدیدی پیدا کنیم. بهترین مرکز فرش ما هامبورگ آلمان بوده که کاهش یافته اما دنیا تمام نشده است و باید به دنبال راهکارهای دیگری باشیم.
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران در ادامه با اشاره به فعالیت حدود ۷ تا ۸ میلیون نفر در کشور در بخش های مرتبط با فرش دستباف گفت: ارائه تسهیلات برای خرید فرش دستباف در کشور هم به نفع مصرف کننده ایرانی است و هم با حفظ تولید، به توسعه اشتغالزایی و گردش بیشتر منابع مالی در این هنر – صنعت کمک می کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×