اخبار نساجی

بهره برداری از ۱۴ طرح سایپا در سال ۱۳۹۱

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مدیر هماهنگی و نظارت برطرح های گروه خودروسازی سایپا از افتتاح پروژه های مؤثر، توسعه اشتغال و ایجاد ارزش در سال ۱۳۹۱ خبر داد و گفت: این رویداد مهم در اولین سال از برنامه استراتژیک پنج ساله موسوم به «پرواز ۹۵» گروه خودروسازی سایپا رخ خواهد داد.

سید مرتضی احمدی در گفت و گو با سایپانیوز اظهار داشت: سرمایه گذاری در این پروژه ها بالغ بر ۳۳۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده و نکته قابل توجه این است که بهره برداری از سرمایه گذاری در پروژه های اولین سال از برنامه ی پرواز۹۵، معادل ۴۱ درصدِ کل سرمایه گذاری در پروژه های ۵ سال برنامه ی استراتژیک سمت ۹۰ است.

وی افزود: گروه خودروسازی سایپا در برنامه استراتژیک سمت ۹۰ از اول فروردین ۱۳۸۶ تا ۲۹ اسفند ۱۳۹۰ در یک دوره ۵ ساله با اختتام و بهره برداری از ۳۶ پروژه در سطح گروه با سرمایه گذاری حدود ۸۰۰۰ میلیارد ریال را به بهره برداری رساند که بالغ بر ۵۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر طرح¬های سایپا افزود: گروه خودروسازی سایپا امیدوار است با بهره¬برداری از این سرمایه¬گذاری، علاوه بر ایجاد اشتغال و به کارگیری سرمایه، در راستای منویات مقام معظم رهبری در حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تولید ملی، گام¬های محکم و مؤثری بردارد.

احمدی اظهار داشت: در این پروژه¬ها تلاش شده تا از حداکثر توانمندی¬های داخلی استفاده شود و اغلب شرکت های گروه به توانمندی¬های لازم دست پیدا کرده و مشکلات را از سر راه خود بردارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر طرح¬های گروه سایپا همچنین در باره محدودیت¬های بین¬المللی گفت: این مسائل تازگی ندارند و مربوط به امروز و دیروز نیستند و در حقیقت بیش از ۳۳ سال است که کشورمان با انواع و اقسام این موانع رو به رو بوده بنابراین پیش بینی می¬شود که کمترین تأثیر را روی پروژه¬های سایپا داشته باشند.

احمدی در خاتمه گفت: امسال نیز مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا تأکید ویژه¬ای بر مباحث اقتصادی داشته و در سال¬های اخیر عملکرد گروه سایپا نشان داده است که به مسائل اقتصادی و بین¬المللی توجه خاص داشته و امید است که در سال ¬های آتی نیز هرگونه عوارضی را از سر راه برداریم. در نهایت نیز می ¬توان گفت به نوعی این محدودیت ¬ها انگیزه تولید ملی و حفظ کار و سرمایه و اتکا به توانمندی¬های داخلی را بالاتر خواهد برد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×