اخبار فرش ماشینی

اعتراض پنبه کاران به کاهش قیمت و واردات بی رویه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

جمعی از کشاورزان پنبه کار «جنگل» در اعتراض به کاهش قیمت پنبه و واردات این محصول در آستانه برداشت این محصول در دفتر شورای شهر جنگل تجمع کردند.
یک عضو شورای شهر جنگل بااعلام این خبر گفت: در حال حاضر نساجی های داخل کشور به علت واردات پنبه خارجی پر از این محصول است و دیگر نساجی ها تمایلی به خرید این محصول از کشاورزان پنبه کار در این شهرستان و شهرهای تولیدکننده پنبه در کشور را ندارند.
غلامرضا چرقند در ادامه افزود: چند روزی است کارخانه های پنبه گناباد که کشاورزان جنگل مقداری از محصولات خود را تحویل این کارخانه ها می دادند به علت عدم توان مالی و نخریدن این محصول توسط نساجی های کشور تعطیل شده و محصولات کشاورزان روی دست آنان مانده است.
وی اظهار داشت: پنبه سفید داخلی از شروع خرید کارخانه های پنبه از کشاورزان این محصول را با قیمت ۱۵۰۰تومان به بالاتر خریداری می کردند که در حال حاضر این مبلغ به ۹۰۰تومان کاهش یافته است.
وی گفت: در حال حاضر به دلیل عدم حمایت دولت از پنبه کاران رشتخواری تعدادی از برداشت محصول خود در این شهرستان دست برداشته اند و علت آن را هم عدم اقتصادی بودن این محصول اعلام کرده اند.
عضو شورای شهر جنگل اظهار داشت: مردم بخش جنگل سالانه بیش از ۲۰هزار تن محصول پنبه تولید می کنند و به کارخانجات پنبه می دهند.
شهر جنگل در استان خراسان رضوی قراردارد.

روزنامه کیهان، شماره ۲۰۱۰۰ به تاریخ ۲۸/۹/۹۰

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×