اخبار نساجیمقالات نساجی

MIC Spa … کیفیت و دوام محرک‌های ما در جهت پایداری

MIC Spa یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نخ در ایتالیا است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مصاحبه اختصاصی مجله کهن  با آقای Tommaso Cumerlato

مدیر ارشد فروش MIC Spa یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نخ در ایتالیا

ورود خانواده کامرلاتو به دنیای منسوجات به اوایل سال ۱۹۰۰ برمی‌گردد، زمانی که آقای جورجیو کامرلاتو در سال ۱۹۱۱، کارخانه ” Cumerlato’s wadding Factory” را در والداگنو (ویچنزا) تأسیس کرد تا لایی مورد نیاز برای تولید کنندگان مهم لباس محلی را تامین کند.

MIC بعنوان یکی از رهبران بازار جهانی نخ تمرکز ویژه‌ای بر محصولات سازگار با محیط زیست دارد. لطفاً از نخ‌های سازگار با محیط زیست MIC برایمان بگویید.

اولین هدف برای پایداری در MIC در سال ۲۰۰۸ رقم خورد که ما BIO-COTTON ، اولین نخ دوخت پنبه دارای گواهینامه GOTS را که از کشت ارگانیک به دست می‌آمد، تهیه و راه اندازی کردیم. علاوه بر این، LEAF، یک نخ دوخت پلی آمید مشتق شده از پلیمری با قابلیت تجزیه بیولوژیکی ساخته شده توسط Solvay را ارائه دادیم که در صورت دور انداختن ظرف ۵ سال تجزیه می‌شود.

اخیراً ما خط GRS خود را معرفی کرده‌ایم. این خط شامل طیف وسیعی از نخ‌های پلی استر بازیافتی حاصل از مواد بسته بندی و دارای گواهینامه GRS 2019-210 توسط ICEA (آژانسی که ردیابی مواد اولیه بازیافت شده و فرآوری در کل زنجیره تامین را تائید می‌کند) می‌باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

چرا آینده و سیاره ما به نخ‌های سازگار با محیط زیست نیاز دارد؟ چرا باید به پایداری توجه کنیم؟

من به عنوان عضوی از یک گروه خانواده نساجی که به اوایل سال ۱۹۰۰ بر می‌گردد، شانس بزرگی داشتم که فکر می‌کنم هیچ یک از بزرگترهای من نداشتند. گرایش سازمان ما به پایداری، نه تنها در راستای سود و منافع مشروع گروه، ذینفعان و مشتریانمان بلکه در راستای سودمندی تمام انسان‌های ساکن بر روی زمین خصوصا فرزندانمان می‌باشد.

این گرایش فقط به این دلیل نیست که هر روزه هنجارها و مقررات بیشتری ما را وادار به حرکت در این مسیر می‌کند، بلکه اساساً به این دلیل است که وظیفه ما این است که راه حل های جدیدی پیدا کنیم که زندگی انسان و محیط زیست را به بهترین شکل ممکن حفظ کند. به همین دلیل است که اکنون مشتریان نهایی و بالاتر از همه نسل‌های جدید این تقاضا را دارند.

نخ‌های پلی استر بازیافتی توسط MIC
نخ‌های پلی استر بازیافتی توسط MIC

MIC بیش از ۶۰ نخ مختلف در ۴۵۰ رنگ به بازار جهانی نساجی ارائه می‌دهد، آیا می‌توانید در مورد فعالیت های تحقیق و توسعه و آخرین نوآوری های خود توضیح بیشتری دهید؟

از مدت‌ها پیش، تحقیق و توسعه روش‌های جدید برای دستیابی به محصولات خاص و راه‌حل‌های پایدار برای نیازها و خواسته‌های جدید مشتریان، اولویت ما بوده است. ما باور داریم که کیفیت و دوام محرک‌های پایداری است: مصرف کنندگان همیشه کالایی را خریداری می‌کنند که آن به آن نیاز داشته و آن را دوست دارند.

اما در عین حال قصد دارند از آن برای مدت طولانی یا طولانی‌تر از کالاهای قبلیشان، استفاده کنند. کیفیت ماندگار، مشخصه‌ای است که تا حدی فراموش شده است و بنابراین تضمین آن، هدف همه تولیدکنندگان نیست. اگرچه این ویژگی دوباره در حال ظهور در بازار است.

به همین دلیل، توجه مشتری نه تنها به نحوه تولید یک محصول، بلکه بیشتر و بیشتر به تولید کننده معطوف خواهد شد، زیرا خرید یک لباس مانند پاسخ دادن به این موارد است: آیا سازنده آن یک متخصص در این حوزه است؟ آیا او به ارزش‌های من پایبند است؟ با خرید این کالا، من از چه کسی حمایت می‌کنم؟

MIC Spa یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نخ در ایتالیا است
نخ‌های پلی استر بازیافت شده توسط MIC

به عنوان تولید کننده نخ دوخت و نه خرده فروش آن، این مسئولیت‌ها را بر عهده داریم و آماده هستیم تا با ادامه تحقیق در مورد مواد اولیه جدید و فرآیندها و راه‌حل های مناسب بازار، به طور کامل از عهده آنها برآییم.

در نتیجه واحد R&D ما دائماً به دنبال یافتن مطمئن‌ترین و حرفه‌ای ترین راه‌حل‌ها متناسب با این حساسیت زیست محیطی است: من از راه‌حل‌ها صحبت می‌کنم و نه فقط از محصولات. اخیراً مهم‌ترین بخش خود یا همان بخش رنگرزی را مطابق با استانداردهای دقیق‌تر از نظر مصرف منابع در هر سطح، از هیدروژن گرفته تا نگرانی‌های الکتریکی، کاملاً به روز کرده‌ایم. همچنین از سال‌ها قبل، یک مولد سلول خورشیدی را در پشت بام واحد تولیدی خود در ورونا نصب کرده‌ایم.

آیا می‌توانید به طور مختصر در مورد روند تولید نخ بازیافت شده از محل دفن زباله تا پیچیدن بر روی بوبین توضیح دهید؟

باید بگویم این فرآیند خیلی ساده است. برای نخ‌های دوخت، همه چیز با جمع‌آوری مواد بسته‌بندی مصرف شده، عمدتا بطری‌های PET و سایر مواد مصنوعی بازیافتی مشابه، شروع می‌شود و از آنها چیپس‌های پلی استر بازیافتی برای تولید الیاف بدست می‌آید.

پس از این مرحله، مراحل تولید همانند نخ‌های پلی استر معمولی است، با این تفاوت که هر مرحله از زنجیره تامین باید توسط یکی از نهادهای صدور گواهینامه GRS واقع در سراسر جهان، ثبت، ردیابی و به طور دوره‌ای تأیید شود.

استاندارد بازیافت جهانی (GRS)، محصولات ساخته شده از مواد بازیافتی و فرآیند تولیدی آنها را با توجه به معیارهای زیست محیطی تأیید می‌کند. قابلیت اطمینان، مفهومی کلیدی در هر ادعای پایداری است و پروتکل GRS برای تائید رسمی هر ادعا در هر مرحله از زنجیره تامین فعالیت می‌کند.

چرا مشتریان باید MIC را در بازار بین المللی انتخاب کنند؟

به عنوان یک تولید کننده، بر همه فرایندها خصوصا مهم‌ترین و متغیرترین مرحله تولید نخ یعنی رنگرزی، کنترل کاملی داریم. رنگ، فقط از جزئیات نخ نیست، بلکه اغلب اصل درخواست مشتری است و بنابراین هسته اصلی عملیات ما است. از طریق واحدهای رنگرزی داخلی، چه در ورونا و چه در الساندریا، می‌توانیم حداکثر انعطاف پذیری و واکنش پذیری را از نظر تطبیق رنگ، که ممکن است فصل به فصل یا مجموعه به مجموعه متفاوت باشد، ارائه دهیم.
در مورد نخ دوخت‌، یکنواختی بچ رنگ اهمیت زیادی دارد. چه در تونس، رومانی، مصر، ایتالیا یا مراکش دوخته شود، کد رنگی ۱۴۹۰-tobacco همیشه ۱۰۰٪ با رنگ تنباکو موجود در نمودار رنگی ما که طراح در مرحله نمونه سازی خود شاید در یک استودیو در میلان یا پاریس یا ماه‌ها قبل انتخاب کرده‌ است، مطابقت دارد.

بوبین‌های آماده برای رنگرزی
بوبین‌های آماده برای رنگرزی

درباره MIC:
ورود خانواده کامرلاتو به دنیای منسوجات به اوایل سال ۱۹۰۰ برمی‌گردد که آقای جورجیو کامرلاتو در سال ۱۹۱۱ کارخانه “Cumerlato’s wadding factory” را در Valdagno (Vicenza) تأسیس کرد تا لایی مورد نیاز برای تولید کنندگان مهم لباس محلی را تامین کند.

در حدود سال ۱۹۴۰، به دنبال آتش سوزی مهیبی که کارخانه را نابود کرد، وی به ورونا نقل مکان کرد و در آنجا مدیریت شرکتی را شروع کرد که در این میان به کارخانه پشم بافی تبدیل شده بود. پسرش پیترو در دهه ۶۰ به یک کارخانه مدرن ۵۰۰۰ متری در منطقه صنعتی ورونا نقل مکان کرد. در دهه ۷۰، پس از اولین بحران، پسرانش Piergiorgio و Giovanni ، Manifattura Italiana Cucirini Spa را تاسیس کردند که در زمینه تولید نخ‌های خیاطی صنعتی فعالیت می‌کرد.

دفتر اصلی MIC – Verona Italy
دفتر اصلی MIC – Verona Italy

پس از ظهور مارک‌های بزرگ در منطقه ونتو، MIC شروع به یافتن جایگاه خود در دنیای تولید شلوار جین و به طور کلی لباس ورزشی کرد.
در سال ۱۹۸۶ اولین واحد رنگرزی این مجموعه افتتاح شد. در سال ۲۰۱۰، واحد تولید به Vallese di Oppeano ، محل فعلی ما منتقل شد که در ماشین آلات تولید نخ و رنگرزی کاملا بازسازی شده است.

کارخانه ما در زمینی به مساحت تقریبی ۱۰.۰۰۰ متر مربع واقع شده است. ماشین آلات نساجی ما ساخت کشورهای سوئیس و آلمان و ماشین آلات رنگرزی با فناوری ایتالیا هستند.

در اوایل دهه ۱۹۹۰، MIC شروع به گسترش تجاری خود در خارج از کشور کرد. بنابراین نمایندگی‌هایی در تونس در ۱۹۹۰ و رومانی در سال ۱۹۹۵ و به دنبال آن کرواسی، اسلوونی، لیتوانی و بلغارستان ایجاد کرد.

آخرین فعالیت خارجی MIC، خرید یک کارخانه تولید منسوجات پشمی و پنبه‌ای در کشور مصر – یکی از بهترین تولید کنندگان پنبه در جهان- بود. این واحد تولیدی در ۱۰.۰۰۰ متر مربع متشکل از تکنسین‌های ایتالیایی در زمینه مرسریزاسیون و رنگرزی پنبه فعالیت می‌کند.
امروز MIC به مشتریانی از اروپا، کشورهای شرقی و آفریقای شمالی، با سرویسی سریع و دقیق همراه با کیفیتی قابل مقایسه با بهترین برندهای جهان، خدمات ارائه می‌دهد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×