اخبار نساجی

اقتصاد غزه در آستانه فروپاشی قرار گرفته است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

در پی هفته‌ها قطع برق و کمبود سوخت در غزه شماری از کارخانه‌های این منطقه تعطیل شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، سایت پرس تی وی روز چهارشنبه (۷ مارس/ ۱۷اسفند) نوشت: این اقدام به وخامت بیشتر اقتصاد غزه منجر شده، اقتصادی که از محاصره چندین ساله رژیم اسرائیل آسیب دیده است.

به گفته رئیس “فدراسیون صنایع” و “انجمن بازرگانان فلسطین” این بحران حدود ۳۹۰۰ واحد از تاسیسات صنعتی و کارخانه‌ها در این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

چند روز پیش نیز در پی توقف انتقال سوخت از مصر به غزه از طریق تونل‌های مرزی، تنها نیروگاه برق غزه به طور کامل تعطیل شد. این مساله باعث شد مردم غزه به استفاده از ژنراتورهای کوچک مجبور شوند و تلاش برای یافتن سوخت را وارد مرحله پیچیده‌تری کرد.

در همین حال، کمبود سوخت در غزه حمل و نقل را نیز با مشکل مواجه کرده است و رانندگان مجبور به ایستادن در صف‌های طولانی سوخت هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کمبود سوخت ظرف چند روز گذشته صدها کارخانه دیگر را نیز به تعطیلی کشانده است و این مساله بر صنایع محلی غزه تاثیر بدی خواهد گذاشت.

بحران برق و سوخت در غزه موجی از ناامیدی در میان مردم غزه ایجاد کرده است. آن‌ها از تمامی دست‌اندرکاران مربوطه از جمله طرف مصری خواسته‌اند با مداخله فوری در این زمینه به حل و فصل این مشکل بپردازند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×