اخبار فرش ماشینی

برگزاری نخستین داوری نشانه ملی فرش در سال ۹۵

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

برگزاری نخستین داوری نشانه ملی فرش در سال 95

مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی از برگزاری نخستین داوری نشانه ملی فرش در سال ۹۵ خبر داد.

علی حاجی شیزری در مراسم تجلیل و اعطای گواهی کیفیت سومین برنامه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در سال ۹۴ که صبح دوشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و جمعی از مدیران کل میراث فرهنگی استان‌ها در موزه فرش برگزار شد، بیان کرد: سومین برنامه نشان ملی از شهریور تا بهمن‌ماه به مدت شش ماه زمان برد، در حالی که شورای سیاست‌گذاری آن در سال ۹۴ تشکیل شده بود.

او ادامه داد: دستورالعمل دوره دوم برنامه نشان ملی صنایع دستی، بازبینی و برای اجرای دوره سوم به استان‌ها ابلاغ شد. همچنین کمیته انسانی متشکل از کارشناسان تشکیل شد و آثار شهرستان‌ها بعد از داوری در کمیته‌های استانی به کمیته ملی معرفی شدند.

مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی ادامه داد: در سال ۹۴ و سومین دوره برگزاری برنامه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی، شاهد رشد ۲۴۰ درصدی نسبت به سال اول بودیم. در نمایشگاهی که از این آثار برگزار کردیم از مجموع سه دوره، ۵۴ درصد آثار به دوره سوم، ۳۰ درصد به دوره دوم و ۱۶ درصد به دوره اول تعلق دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شیزری گفت: حدود ۱۱۴۰ اثر موفق به کسب نشان مرغوبیت کالا شدند که در بین آن‌ها استان‌های غربی، مرکزی و شمال ایران بیشترین رتبه را کسب کردند.

در مراسم تجلیل و اعطای گواهی کیفیت سومین برنامه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی سال ۹۴ از میزبانان این برنامه و مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌های کرمانشاه، اصفهان، تهران، قزوین، فارس و تبریز و معاونت صنایع دستی استان‌های کرمانشاه، تبریز، تهران، قزوین، فارس و خراسان رضوی تقدیر و تجلیل شد.

همچنین در پایان این مراسم از بهنام محمدی کشکولی هنرمند در زمینه گلیم بافی در استان فارس و مادرش، مجتبی حاجی‌غلامی هنرمند استان یزددر حوزه مسگری، شهرزاد علیاری هنرمند استان تهران در زمینه زیور‌آلات سنتی، کوروش آریش هنرمند استان تهران در زمینه سرامیک و بهرام طاهریان هنرمند استان کرمانشاه در زمینه برش چوب و چیدمان قدردانی شد.

در اجرای این مراسم که مدیران حاضر در سالن همایش‌های موزه فرش برای اعطای لوح تقدیر به روی صحنه رفته بودند، مجری برنامه به فکر چاره‌ای برای عبور و مرور تقدیرشدگان روی صحنه کوچک بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×