اخبار فرش ماشینی

تولید چادر مشکی در کارخانه حجاب شهرکرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تولید چادر مشکی :: معاون هماهنگی گروه هلدینگ گسترش پایا صنعت سینا گفت: کارخانه نساجی حجاب شهرکرد با ۳۰ درصد ظرفیت اسمی، سالانه سه میلیون متر چادر مشکی تولید می کند.

عبدالرضا جدید ساز اظهار کرد: این واحد تولیدی سال ۶۹ توسط بنیاد مستضعفان در شهرکرد تاسیس و مطابق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۹۶ به ظرفیت اسمی تولید می رسد.
به گفته وی، ظرفیت اسمی تولید چادر مشکی این واحد تولیدی سالانه ۱۰ میلیون متر است و هم اینک نیاز کشور با توجه به آمار و گزارش های رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت ۷۰ میلیون متر چادر در سال برآورد شده است.
جدیدساز ادامه داد: این واحد تولیدی حدود ۱۴ درصد نیاز کشور به چادر مشکی را تامین می کند و برنامه ریزی های اجرای فازهای توسعه برای این واحد نساجی انجام شده است.

معاون هماهنگی گروه هلدینگ گسترش پایا صنعت سینا، میزان سرمایه گذاری این واحد تولیدی نساجی را یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال شامل سرمایه گذاری ارزی و ریالی عنوان کرد.

وی از ارگان های رسمی وارد کننده چادر مشکی کشور خواست به سمت و سوی تولیدات داخلی سوق یابند و در انجام فازهای توسعه کارخانه نساجی حجاب شهرکرد مشارکت کنند تا جلوی واردات چادر مشکی به کشور گرفته شود.

جدیدساز تصریح کرد: مقدمه های ورود این واحد تولید نساجی به بورس فراهم است.
مدیرعامل وعضو هیات مدیره کارخانه نساجی حجاب شهرکرد نیز در این دیدار گفت: این واحد تولیدی از سال ۶۹ تاسیس و بعد از آن سال ها با فعالیت و الحاق به دیگر شرکت ها بزرگتر شد.
میرمحمد تقی دانایی هوشیار افزود: این واحد نساجی با آخرین ماشین آلات روز دنیا و برای تولید چادر مشکی طراحی که انواع پرده، روسری نخی، ظریف، حریر و شیشه ای، ساتن، پیراهن، مانتو، مقنعه و شال تولید می کند.
به گفته وی، تولید در این واحد در چهار بخش شامل آماده سازی نخ، مقدمه بافندگی، بافندگی با انواع ماشین آلات و قسمت رنگرزی و طرح پارچه انجام می شود.

دانایی هوشیار تصریح کرد: تنوع طرح و نقش در پارچه ها در این واحد نساجی نامحدود است و محصول ارائه شده برحسب سلیقه و سفارش مشتری اجرا می شود.
وی با بیان این که خط تولید این واحد نساجی صرفا براساس قرارداد و خرید دانش فنی تعریف شده است، گفت: ۳۰ درصد محصول تولید شده در واحد نساجی به طرف مقابل تحویل می شود و خرید دانش فنی و نام تجاری برای شرکت حجاب تضمین شده است.
به گفته وی با راه اندازی فازهای تکمیلی و به ظرفیت کامل رسیدن این واحد نساجی برای ۲۴۰ نفر فرصت شغلی فراهم می شود.
شرکت نساجی حجاب شهرکرد در فاصله حدود ۱۰ کیلومتری شهرکرد واقع است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×